ثبات نسبی نرخ سکه / قیمت روز طلا 14 آذر 1401

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 5 هزار و 300 تومان بیشتر شد و به مرز 1 میلیون و 600 هزار و 100 تومان رسید. نرخ سکه در مقایسه با روز گذشته تغییری نکرد و همان 17 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس امروز برخلاف قیمت دلار کم شد و با افت 2 دلاری به مرز هزار و 795 دلاری رسید. این فلز گرانبها طی 24 ساعت گذشته به بالاترین میزان پنج ماه قبل رسید. به نظر علت صعود قیمتی نرخ طلای جهانی ریشه در کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین دارد. علاوه بر این مورد، کاهش شاخص دلار نیز زمینه صعود بیشتر نرخ اونس را فراهم کرده است. با توجه به روند صعودی قیمت اونس در روزهای اخیر، احتمال پیشروی قیمت این فلزگرانبها تا کانال هزار و 800 دلاری دور از انتظار نخواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

امکان صعود دوباره نرخ سکه وجود دارد؟

قیمت نیم سکه در روز جاری 3 درصد دیگر بالا رفت و به کانال 10 میلیون تومانی رسید. نرخ ربع سکه در مقایسه با روز گذشته 300 هزار تومان بالاتر رفت و در محدوده 7 میلیون تومانی قرار گرفت. قیمت سکه گرمی نیز نسبت به روز قبل 10 هزار تومان افزایش پیدا کرد و 3 میلیون و 610 هزار تومان شد.

به باور برخی از تحلیلگران، رشد نرخ طلای جهانی و تداوم افزایش قیمتی دلار باعث شده تا خریداران جسارت بیشتری برای حضور در بازار طلا و سکه داشته باشند. در صورتی که دوباره نرخ اونس رشد پیدا کند و به کانال هزار و 800 دلاری برسد، امکان رشد بیشتر نرخ سکه و طلا دور از انتظار نخواهد بود. به باور برخی فعالان بازار طلا و سکه، احتمالا خریداران به تدریج در بازار طلا و سکه حضور بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز