جابجایی نرخ سکه در کانال 17 میلیونی/ قیمت روز طلا 12 آذر 1401

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دو روز قبل 5 هزار و 300 تومان کم شد و به مرز 1 میلیون و 572 هزار تومانی رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با پنج شنبه گذشته، 0.35 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 17 میلیون و 339 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخلاف قیمت دلار، نرخ اونس در روز جاری رشد پیدا کرد، اما بازار طلا و سکه نزول قیمتی را تجربه کرد. امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 0.06 درصد بیشتر شد و در محدوده هزار و 797 دلاری قرار گرفت. طلا بعد از انتشار گزارش بازار کار آمریکا نزولی شد، اما ساعاتی پیش رشد قیمت را تجربه کرد. در صورتی که نرخ طلای جهانی باز هم افزایشی شود، امکان عبور و تثبیت آن بالای محدوده هزار و 800 دلاری دور از انتظار نخواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تحلیل نرخ سکه

امروز قیمت نیم سکه نسبت به دو روز پیش تغییری نداشت و با همان نرخ 9 میلیون و 530 هزار تومان خرید و فروش شد. نرخ ربع سکه نیز در مقایسه با پنج شنبه قبل بدون تغییر ماند و همان 6 میلیون و 530 هزار تومان بود. اما قیمت سکه گرمی نسبت به دو روز قبل 0.14 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 3 میلیون و 500 هزار تومانی رسید.

با وجود کاهش نرخ سکه، این فلزگرانبها در چند روز اخیر رکوردشکنی کرده است. تاکنون نرخ سکه از مرز 17 میلیون و 200 هزار تومانی عبور نکرده بود. در صورتی که رشد نرخ اونس تداوم داشته باشد و قیمت دلار نیز با این جریان همراه شود، امکان رشد بیشتر نرخ سکه دور از انتظار نخواهد بود. در غیر این صورت احتمال کاهش قیمت سکه وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز