قیمت روز طلا 9 آذر 1401/ نرخ سکه برگشت خورد

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به روز قبل 22 هزار و 900 تومان بالا رفت و به مرز 1 میلیون و 551 هزار و 900 تومانی رسید. اما نرخ سکه در مقایسه با روز گذشته 0.27 درصد کم شد و در محدوده 16 میلیون و 985 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود کاهش نرخ دلار، قیمت طلا باز هم بالا رفت. به نظر این فلزگرانبها به نرخ اونس توجه داشته و تحت تاثیر آن رشد قیمتی را تجربه کرده است. امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 11.4 درصد بیشتر شد و در مرز هزار و 761 دلاری قرار گرفت. هنوز مشروح سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در روز جاری منتشر نشده است. در صورتی که سخنان پاول بیانگر یک موضع سختگیرانه درباره سیاست‌‍‌های پولی و افزایش دوباره نرخ بهره باشد، احتمالا ارزش دلار بیشتر خواهد شد و مجددا قیمت اونس کاهش پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت امکان رشد بیشتر نرخ اونس وجود خواهد داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علت کاهش نرخ سکه چیست؟

امروز نرخ نیم سکه نسبت به روز گذشته 80 هزار تومان بیشتر شد و به مرز 9 میلیون و 380 هزار تومانی رسید. قیمت ربع سکه نیز در مقایسه با روز قبل 80 هزار تومان افزایش پیدا کرد و در محدوده 6 میلیون و 380 هزار تومانی قرار گرفت. اما نرخ سکه گرمی تغییری نداشت و همان 3 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش شد.

برخلاف قیمت طلا، نرخ سکه مسیر نزولی را دنبال کرد. به نظر برخی کاهش قیمت دلار، باعث افت نرخ سکه شد. اما برخی معامله گران منتظر افت نرخ سکه بودند. زیرا به اعتقاد این گروه حباب سکه بیش از حد رشد کرده بود و این فاصله باید اندکی اصلاح می‌شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز