قیمت روز طلا 8 آذر 1401/ نرخ سکه کاهشی شد

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به دیروز 0.7 درصد کم شد و به مرز 1 میلیون و 532 هزار و 500 تومان رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز قبل 115 هزار تومان کم شد و در محدوده 16 میلیون و 983 هزار تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس برخلاف دلار، باز هم رشد قیمتی داشت و با افزایش 0.57 درصدی نسبت به روز قبل، در محدوده هزار و 754 دلاری قرار گرفت. برخی علت رشد جزئی قیمت طلا را به ارائه اطلاعات اشتغال ملی و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار مربوط می‌دانند. این هفته این اطلاعات ارائه می‌شود و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نیز سخنرانی خواهد داشت. به همین دلیل فعالان بازار طلای جهانی تا ارائه این اطلاعات و سخنرانی پاول جانب احتیاط را در پیش خواهند گرفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

تحلیل نرخ سکه در روزهای آینده

قیمت نیم سکه نسبت به روز قبل 30 هزار تومان کم شد و به مرز 9 میلیون و 250 هزار تومان رسید. نرخ ربع سکه در مقایسه با روز گذشته 30 هزار تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 6 میلیون و 250 هزار تومانی قرار گرفت. اما قیمت سکه گرمی نسبت به دیروز تغییری نداشت و در همان محدوده 3 میلیون و 500 هزار تومانی خرید و فروش شد.

امروز برخلاف روز قبل نرخ سکه اندکی کاهش پیدا کرد. با این حال برخی معتقدند این افت قیمت سکه در روزهای آینده جبران خواهد شد. به اعتقاد این گروه در صورتی که قیت دلار افزایش پیدا کند، اثر این کاهش خنثی خواهد شد و حتی احتمال رشد بیشتر نرخ سکه وجود دارد. اما در صورت افت نرخ دلار، امکان ریزش بیشتر قیمت این فلزگرانبها دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز