عقبگرد نرخ سکه از میانه کانال 17 میلیونی/ قیمت روز طلا 15 آذر 1401

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 1.18 درصد کمتر شد و در محدوده 1 میلیون و 581 هزار و 400 تومانی قرار گرفت. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 349 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 17 میلیون و 350 هزار تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود ثبات نرخ دلار و رشد نرخ اونس، قیمت طلا و سکه در روز جاری کاهش پیدا کرد. نرخ اونس در روز جاری نسبت به دیروز 0.09 درصد بالاتر رفت و به مرز هزار و 771 دلاری رسید. نرخ اونس چند روز قبل توانست از مرز هزار و 800 دلاری عبور کند، اما در این کانال ثابت نماند. با این حال این فلزگرانبها طی دو روز اخیر توانسته اندکی کاهش قیمتی را جبران کند، اما هنوز نتوانسته به کانال هزار و 800 دلاری بازگردد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دلایل تداوم رشد نرخ سکه در روزهای گذشته چه بود؟

نرخ نیم سکه در روز جاری نسبت به دیروز تغییری نداشت و در همان محدوده 10 میلیون و 500 هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه نیز در مقایسه با روز قبل ثابت بود و مرز 7 میلون و 50 هزار تومانی را حفظ کرد. نرخ سکه گرمی نیز بدون تغییر، در مرز 3 میلیون و 650 هزار تومانی باقی ماند.

برخی از تحلیلگران رشد قیمت سکه در روزهای گذشته را ناشی از شوک صعودی قیمتی این فلزگرانبها در بورس دانستند. از طرفی رشد نرخ اونس و دلار نیز از این رشد حمایت کرد تا سکه بازان با خیال آسوده در موقعیت خرید قرار بگیرند. اما سرانجام بعد از چند روز رشد متوالی، نرخ سکه در روز جاری اصلاح شد و اندکی از مواضع بالای قیمتی عقب نشینی کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز