جذاب ترین مقاصد تورهای ایرانگردی بهار و تابستان کجاست؟

بهار و تابستان که از راه می‌رسند، عطر و بوی سفر را با خود به همراه می‌آورند. روزهای دل‌انگیز و گرمی که می‌توان در هر گوشه‌ای از این دیار رنگارنگ آرام گرفت و از روزمرگی‌ها و شلوغی‌های مفرط به خلوتی دنج و خوش آب‌و‌هوا پناه برد. ایرانگردی نقطه پایانی ندارد و در هر کجای این سرزمین پهناور که باشید، جاذبه‌ای بی‌نظیر شما را شگفت‌زده می‌کند. اگر می‌خواهید راهی سفرهای هیجان‌انگیز و به‌یاد‌ماندنی داخلی شوید و جذاب‌ترین مقاصد تورهای ایرانگردی در بهار و تابستان را بشناسید،

در ادامه این مقاله با علاءالدین تراول همراه باشید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

مقاصد دلفریب شمال کشور

بدون شک شمال ایران با جنگل‌های سرسبز، آب‌و‌هوای دلنشین و سواحلی زیبا از پرطرفدارترین تورهای بهاری و تابستانی در لیست ایرانگردان است. خواه برای یک سفر چند روزه کوله‌بارتان را بسته و سفر لذت‌بخش خود را آغاز کنید، خواه به قصد زدودن خستگی‌ها، آخر هفته خود را با یک تور یک روزه جذاب سپری کنید، در هر حال مقاصد جذابی را در خطه شمال کشور می‌یابید که حال‌و‌هوای شما را به بهترین شکل تغییر دهند و خاطراتی فراموش نشدنی را در یاد شما حک کنند.

جنگل های شمال-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

برخی از جذاب‌ترین تورهای شمال کشور که سالانه در بهار و تابستان برگزار می‌شوند و با استقبال خوبی از سوی سفر‌دوستان رو‌به‌رو می‌شوند عبارتند از:

تور ساری که به طور معمول به صورت چند روزه و با اقامت در هتل زیبای سالاردره در میان جنگل و نزدیکی رودخانه سالاردره همراه است و در آن می‌توان از زیبایی‌های همچون پل ورسک، چشمه‌های باداب سورت، جنگل‌های کیاسر، دریاچه چورت، طبیعت سلیمان‌تنگه، ساحل فرح آباد، عمارت کلبادی و غیره لذت برد.

از دیگر مقاصد محبوب چند روزه در شمال کشور می‌توان به تورهای ماسوله قلعه رودخان ماسال، لاهیجان رشت، گرگان بندر ترکمن اشاره کرد که هر کدام به نوعی دل مسافران را به دست می‌آورند و خاطراتشان را تا مدت‌ها در یادشان زنده نگه می‌دارند.

اگر به دنبال تورهای جذاب یک روزه در شمال کشور هستید، تورهای فیلبند، نمک آبرود، آبشار شاهان‌دشت آمل، دریاچه سقالکسار گیلان، قلعه رودخان، آبشار ولیلا، جنگل‌های هیرکانی و لفور برخی دیگر از مقاصد فوق‌العاده بهار و تابستان در شمال کشور برای سفرهای یک روزه هستند که هر کدام با دیدنی‌های منحصر به فرد شما را مجذوب خود کرده و آخر هفته‌ای شیرین و دلچسب را به شما هدیه می‌دهند.

شیراز؛ شهر راز

شیراز چنان دلنشین است که در قیاس با سایر مقاصد تورهای داخلی، رنگ و بویی خاص‌تر دارد. عطر خوش بهارنارنج در کوچه‌باغ‌های این شهر و تماشای زیبایی‌های تاریخی و طبیعی این خاک بهشتی در بهار، لذتی است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. اگر تا به حال به شیراز سفر نکرده‌اید، زمان آن فرارسیده که در بهار و تابستان امسال چمدان خود را بسته و راهی شهر عشق شوید، غرق در عظمت تمدن ایران‌زمین شده و قدم در آرامگاه شاعران و عارفان پارسی بگذارید. اگر پیش‌تر نیز شیراز و مردم خونگرمش را دیده باشید می‌دانید که خاکش دامن‌گیرتان می‌کند و هر کجای این دیار ستودنی که قدم بگذارید، شما را با عشق عجین می‌کند و دل کندن از آن را دشوار!

شهرکرد؛ زندگی پر رمز و راز عشایر بختیاری

تجربه سفر به شهرکرد، دامنه‌های سرسبز زردکوه و مناظر بکر کوهرنگ به قدری جادویی و متفاوت است که حس و حال عجیب آن تا مدت‌ها با شما باقی می‌ماند. همنشینی با مردمان مهمان‌نواز و بی‌آلایش عشایر بختیاری و آشنایی با سبک خاص زندگی آن‌ها، از منحصر‌به‌فردترین ویژگی‌های این سفر است. در این تور طعم لذیذ خوراکی‌ها و سوغاتی‌های محلی، سفر شما را دلنشین‌تر می‌کنند و برنامه رفتینگ قایق‌سواری در رودخانه زاینده‌رود، هیجان خاصی به سفر شما می‌بخشد.

کاشان؛ کهن‌دیار بهشتی

خیلی‌ها کاشان را به گلابگیری و عطر خوش گل محمدی در بهار می‌شناسند. این شهر زیبا با طبیعت دل‌انگیز و قدمت دیرینه بناهای تاریخی‌اش، در تابستان نیز مقصدی پرطرفدار برای تورهای یک یا چند روزه است. فرقی ندارد که چقدر زمان برای بازدید از این شهر دارید، باغ پر طراوت فین و حمام فین همیشه یک پای ثابت تورهای کاشان است و بدون دیدار از آن نمی‌توان کاشان را ترک کرد. اگر زمان کافی در سفر به کاشان دارید، حتما قدم زدن میان کوچه‌ها و خانه‌های سرخ‌رنگ روستای ابیانه را تجربه کنید، از تپه سیلک دیدن کنید و به دیدار خانه‌های تاریخی در محله سلطان امیر احمد بروید.

یزد؛ سرزمین خشت و مهر

با ورود به شهر تاریخی یزد، گویی قدم در قلب تاریخ نهاده‌اید. بوی کاهگل محله تاریخی و گذر از میان کوچه‌های آشتی‌کنان و سقف‌های گنبدی شکل یکی از زیبایی‌هایی است که گردشگران از سرتاسر جهان را مجذوب خود می‌کند. اگر می‌خواهید در بهار و تابستان به اولین شهر خشتی جهان سفر کنید، بازدید از دژ نارین قلعه، کارگاه‌های سفال و سرامیک، یخچال‌های خشتی، کاروانسرای شاه‌عباسی، باغ دولت‌آباد، آتشکده زرتشتیان، میدان امیرچخماق و محله فهادان تنها برخی از برنامه سفر شما به یزد خواهد بود.

تبریز؛ گنجینه ارزشمند ایران‌زمین

سفر به شهر اولین‌ها جزء بهترین انتخاب‌های ایرانگردی در فصل بهار و تابستان به شمار می‌رود. آب‌و‌هوای معتدل این شهر سرد و کوهستانی در این فصول، مأمن مناسبی برای فرار از گرمای تهران یا سایر شهرهای گرم است. تبریز زیبا با مردمان مهمان‌نواز، طبیعت بی‌نظیر، کوه‌های سر به فلک کشیده، جاذبه‌های ارزشمند تاریخی، خوراکی‌های محلی لذیذ و روستای شگفت‌انگیز صخره‌ای کندوان که قدمتی سه هزار ساله دارد، میزبان خوبی برای سفر خاطره‌انگیز بهاری و تابستانی شما خواهد بود.

کردستان و اورامان تخت؛ سرزمین اهورایی ایران

گشت‌و‌گذار میان طبیعت بکر و رویایی کردستان در بهار و تابستان لذتی است که هر کسی باید آن را تجربه کند. سفر به کردستان، شما را با تاریخ و فرهنگ غنی این منطقه آشنا کرده و وجودتان را لبریز از شوق و آرامشی دست‌نیافتنی می‌کند. دیدار از روستای اورامان‌تخت یکی از جذابیت‌های خاص تور کردستان به شمار می‌رود. این روستا که به هزار ماسوله شهرت دارد دارای خانه‌های سنگی همانند پلکانی اهورایی رو به خورشید است و سالانه از مراسم سنتی پیر شالیار میزبانی می‌کند.

همدان؛ نخستین پایتخت ایران

از ماه اردیبهشت تا پایان شهریور بهترین زمان سفر به شهر سه هزار ساله همدان است. آب‌و‌هوای مناسب و سرسبزی بی‌نظیر این شهر تاریخی در این ماه‌ها، لذت سفر شما را دوچندان می‌کند. چه به صورت یک روزه به همدان سفر کنید و چه دو یا چند روز مهمان این شهر دیدنی باشید، بازدید از بزرگ‌ترین غار آبی ایران؛ غار مسحور‌کننده علیصدر را نباید از دست بدهید. آرامگاه باباطاهر عریان و ابوعلی سینا، بنای استر و مردخای و کارگاه‌های سفال لاله‌جین از دیگر جاذبه‌های دیدنی همدان هستند که ارزش بازدید دارند.

قزوین؛ دیار خوشنویسان

قزوین که از دیرباز به مهد پرورش هنر خوشنویسی در ایران مشهور بوده، یک مقصد عالی در اطراف تهران برای تورهای یک‌روزه است. مسجد دیدنی جامع عتیق، عمارت چهل‌ستون، حمام قجر، کاروانسرای سعدالسلطنه، شاهزاده حسین، حسینیه امینی‌ها، خیابان سپه و سردر عالی‌قاپو برخی از دیدنی‌های ارزشمند این شهر تاریخی به شمار می‌روند.

جادوی ایرانگردی با علاءالدین تراول

لذت ایرانگردی و دیدار از دیدنی‌های اعجاب‌انگیز این سرزمین کهن را می‌توان با برنامه‌ریزی اصولی و همراهی راهنمایان حرفه‌ای دوچندان کرد. علاءالدین تراول با سال‌ها تجربه در برگزاری تورهای ایرانگردی همسفری مطمئن برای شما در گوشه‌و‌کنار ایران خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم تورهای داخلی هیجان‌انگیز علاءالدین را در بهار و تابستان 1402 از دست ندهید و جادوی سفر را در تورهای یک روزه و چند‌روزه ایرانگردی علاءالدین تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر و رزرو می‌توانید به صفحه رزرو آنلاین تورهای داخلی در وب‌سایت علاءالدین تراول مراجعه کنید یا با کارشناسان خبره این مجموعه از طریق شماره تماس 02174495 در ارتباط باشید. در صورتی که قصد رزرو آنلاین هتل‌های داخلی، پرواز، تشریفات و سالن‌های مراسم، سی‌آی‌پی و هرگونه خدمات گردشگری را نیز دارید، وب‌سایت جامع www.alaedin.travel راهنما و راه‌گشای شما خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط با : علاءالدین تراول
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز