جدیدترین سیستم‌های جوشکاری را می‌شناسید؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

هر چه سیستم ابزار قوی‌تر و بروزتر باشد، مراحل انجام کار سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌گیرد. یکی از ابزارهای مهم در ساخت ساختمان، دستگاه جوشکاری است، که یکی از انواع آن مدل اینورتر است که در ساخت آن از تکنولوژی بالایی استفاده شده است.
به گزارش کاماپرس، دستگاه جوشکاری اینورتر، قابلیت این را دارد که جریانی بسیار بالا برای عملیات جوشکاری فراهم کند. از ویژگی‌های این دستگاه، قابلیت تنظیم است که به وسیله ی ولوم آمپر خروجی، کنترل می شود. این مدل از ابزار، نسبت به موارد مشابه خود، وزن و حجم کمتری دارد.

دستگاه جوش اینورتر چیست و چطور کار می‌کند؟

بعد از واردشدن برق شهری به دستگاه، به صورت تک فاز یا سه فاز، توسط ۵۰ یا ۶۰ هرتز و با فرکانس AC در این منبع تغذیه به برق ورودی KHZ تبدیل می‌شود. پس از رد شدن از این مرحله، این جریان به بخش اینورتری دستگاه وارد می‌شود، و بعد از آن به جریان متناوب موج مربعی تغییر پیدا می‌کند. با تبدیل شدن به جریان جدید، پس از انجام فرآیندهای گوناگون، به جریان بیشتری برای جوشکاری تبدیل می‌شود.

در ساخت دستگاه جوش اینورتر، از تکنولوژی IGBT استفاده شده است، که وظیفه آن افزایش فرکانس این دستگاه است. این تکنولوژی، موجب تغییر در سایز و ابعاد دستگاه‌ جوش شده، و وزن دستگاه را نیز کم کرده است. از دیگر مزایای آن، می‌توان به جلوگیری از به هدر رفتن وقت و مصرف انرژی اشاره کرد.
کم وزن بودن دستگاه جوش اینورتر، سبب راحتی در هنگام حمل و نقل می‌شود. دلیل این سبکی، استفاده از مبدل‌های بسیار کوچک است، در حالیکه اغلب دستگاه‌های جوش سنتی، دارای وزن سنگین و حمل سخت هستند.
دستگاه‌های جوش اینورتر، در صنایع مختلف مانند صنایع شیمیایی و طرح‌های صنعتی نظیر ساخت خطوط و لوله‌های نفتی، و ساخت انواع مختلف ماشین‌آلات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راز آسمان پایتخت

ویژگی‌های یک دستگاه کارآمد

اینورتر جوشکاری رونیکس ۴۶۰ پاور مکس، که توسط شرکت رونیکس ساخته شده، مجهز به نمایشگر دیجیتال آمپر است، که سیستم کنترل و تنظیم نیز دارد. از دیگر ویژگی‌های آن، سیستم قطع کن حرارتی اتوماتیک است که در اصطلاح، ترموسوئیچ گفته می‌شود، که وجود آن بر روی دستگاه موجب می‌شود تا سیستم فوق، از دستگاه جوشکاری در موارد خطرساز، مانند افزایش یافتن حرارت و دمای بالا محافظت کند. سیستم ضد چسبندگی، مشخصه دیگر این محصول است، که به آن Anti Stick می‌گویند. این سیستم، موجب راحت تر کارکردن دستگاه با انواع مختلف الکترودهای جوشکاری میشود. وجود تکنولوژی IGBT در رونیکس ۴۶۰ پاور مکس، کیفیت این محصول را افزایش می دهد و میزان مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.
یکی از مراکز ارائه دستگاه جوش اینورتر رونیکس ۴۶۰ پاورمکس، فروشگاه اینترنتی کیف ابزار است، که عمده فعالیتش در ارائه ابزار باغبانی، تجهیزات کارگاهی، کیف و جعبه ابزار، لوازم جانبی خودرو، یراق آلات است.

مرتبط با : کیف ابزار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز