ثروتمندترین افراد جهان در سال 2022 (ویدیو)

لست سکند

معنای ثروت برای ثروتمندترین افراد جهان چیز دیگری است که آدم های معمولی آن را به سختی درک می کنند. دارایی چنین افرادی گاهی اوقات از دارایی های یک کشور هم فراتر می رود. با این وجود اغلب این افراد شرمایه ای در گردش دارند و تاثیر ثروتشان در جهان مشهود است.

به گزارش کاماپرس، مجله فوربس تعداد میلیاردرهای جهان را 2755 نفر اعلام کرده است. بسیاری از این میلیاردرها بنیانگذاران غول های فناوری هستند و هفت نفر از 10 میلیاردر برتر از طریق فناوری ثروت خود را به دست آوردند که در این میان آرنو، وارن بافت و موکش آمبانی استثنا بودند. در ادامه به 10 فرد ثروتمند جهان در سال 2022 اشاره می کنیم.

1- ایلان ماسک

رتبه اول در اختیار ایلان ماسک 50 ساله، بنیانگذار و مدیرعامل تسلا فارغ التحصیل در رشته های فیزیک و اقتصاد می باشد. Zip2، یکی از اولین خدمات ناوبری آنلاین را راه اندازی کرد. او بخشی از درآمد حاصل از این استارت‌آپ را برای ایجاد X.com، سیستم پرداخت آنلاینی که به شرکت eBay فروخته شد و در نهایت تبدیل به هلدینگ پی پال شد، دوباره سرمایه‌گذاری کرد. در سال 2004، ماسک یکی از سرمایه‌گذاران اصلی تسلا موتورز (تسلا کنونی) شد، که منجر به سمت فعلی او به عنوان مدیر عامل شرکت خودروهای الکتریکی شد.. ماسک همچنین مدیر عامل و مهندس ارشد (SpaceX)، توسعه‌دهنده موشک‌های پرتاب فضایی است. در سال 2020، سهام تسلا 740 درصد افزایش یافت تا ماسک را در رتبه‌بندی ثروتمندترین با سرعت جت بالارود. در ژانویه 2021، ماسک به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد عنوانی که از آن زمان تاکنون در اختیار دارد.

2- جف بزوس 

رتبه دوم متعلق به جف بزوس 58 ساله، موسس و رئیس اجرایی شرکت آمازون است که پیش از این در جایگاه اول قرار داشت. جف بزوس، Amazon.com را در سال 1994 در گاراژی در سیاتل راه اندازی کرد. اگرچه آمازون در ابتدا شروع به فروش کتاب کرد، اما در گذر زمان تبدیل به یک فروشگاه یک‌جا برای همه چیز شد و مسلماً امروز بزرگترین خرده‌فروش جهان است.. در سال 2020، قیمت سهام آمازون به دلیل افزایش تقاضا برای خرید آنلاین در بحبوحه همه‌گیری کرونا، 76 درصد افزایش یافت. در 5 جولای 2021، بزوس از سمت مدیرعاملی غول تجارت الکترونیک کنار رفت و به عنوان رئیس اجرایی آن انتخاب شد.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

3- برنارد آرنو

جایگاه سوم متعلق به برنارد آرنو 72 ساله ساکن پاریس مدیرعامل و رئیسLVMH بزرگترین شرکت کالاهای لوکس جهان است. ال و ام هاش صاحب برندهایی از جمله Louis Vuitton، Hennessey، Marc Jacobs و Sephora است. بیشتر ثروت آرنو از سهام انبوه او در کریستین دیور اس ای، شرکت هلدینگی که 41.3 درصد از LVMH را کنترل می کند، به دست می آید. او در سال 1987 برای سرمایه گذاری در LVMH دعوت شد و تبدیل به سهامدار عمده، رئیس هیئت مدیره و از دو سال بعد مدیرعامل شرکت شد.

4- بیل گیتس

در رتبه چهارم شناخته شده ترین و ماندگارترین شخص در این لیست قرار دارد. بیل گیتس 66 ساله مردی که بیش از هر شخص دیگر در جایگاه اول این لیست طی سالیان متوالی تکیه زده بود. بیل گیتس در حالی که در سال 1975 در دانشگاه هاروارد تحصیل می کرد، به همراه دوست دوران کودکی خود پل آلن برای توسعه نرم افزاری جدید کار می کرد. به دنبال موفقیت این پروژه، گیتس در سال از هاروارد ترک تحصیل کرد و به همراه آلن مایکروسافت را تأسیس کرد. بزرگترین شرکت نرم افزاری در جهان همچنان پرقدرت تا کنون ادامه می دهد.

در سال 2000 بنیاد خیریه خود را تاسیس کرد که میلیاردها دلار برای مبارزه با فلج اطفال و مالاریا از این طریق هزینه کرده است . این بنیاد در سال 2014 برای کمک به مبارزه با ابولا 50 میلیون دلار متعهد شد. در سال 2010، بیل گیتس در کنار وارن بافت، کمپینی راه اندازی کرد که ثروتمندان را تشویق می کرد تا بیشتر ثروت خود را به اهداف بشردوستانه اهدا کنند.

5- لری پیج

لری 48 ساله مانند چندین میلیاردر فناوری در این فهرست، راه خود را برای رسیدن به شهرت و ثروت در یک اتاق خوابگاه کالج آغاز کرد. وقتی پیج و دوستش سرگی برین در سال 1995 در دانشگاه استنفورد تحصیل می کردند، ایده بهبود استخراج داده های اینترنتی را مطرح کردند. این دو یک فناوری موتور جستجوی جدید را ابداع کردند که در ادامه در سال 1998 منجر به ابداع و تاسیس گوگل شد. گوگل موتور جستجوی اینترنتی غالب است که بیش از 92 درصد درخواست های جستجوی جهانی را به خود اختصاص داده است. در سال 2006، این شرکت یوتیوب را خریداری کرد، که برترین پلتفرم برای ویدیوهای ارسالی از سوی کاربران است. سیستم عامل تلفن همراه اندروید شاهکار تجاری بعدی این کمپانی بود. سهام گوگل در سال 2021 تقریبا 50 درصد افزایش یافت و پیج و برین را در فهرست میلیاردرها قرار داد.

6- وارن بافت

مرد 91 ساله و شناخته شده لیست که اولین اظهارنامه مالیاتی خود را در سال 1944 در سن 14 سالگی ارائه کرد  وارن بافت معروف است. او برای اولین بار در سال 1962 سهام یک شرکت نساجی به نام برکشایر هاتاوی را خرید و تا سال 1965 سهامدار عمده شد. وی در سال 1967 شرکت را به بیمه و سایر سرمایه گذاری ها گسترش داد. اکنون برکشایر هاتاوی یک شرکت سهامی 705 میلیارد دلاری است که یک سهم از سهام (سهم های کلاس A) در 1 مارس 2022 بیش از 473,000 دلار معامله می شود. بافت یک سرمایه گذار خرید و نگهداری است که ثروت خود را با به دست آوردن شرکت های کم ارزش به دست آورد.
بافت بسیاری از ثروت خود را وقف امور بشردوستانه کرده است. بین سال‌های 2006 تا 2020، او 41 میلیارد دلار بخشید که بیشتر به بنیاد بیل و ملیندا گیتس و موسسات خیریه فرزندانش کمک کرد. بافت، 91 ساله، هنوز به عنوان مدیرعامل فعالیت می کند.

 7- سرگئی برین

برین 48 ساله در مسکو، روسیه به دنیا آمد و در سال 1979 با خانواده اش به ایالات متحده نقل مکان کرد. او به تأسیس گوگل با لری پیج در سال 1998 پرداخت. او میلیون‌ها دلار به تحقیقات بیماری پارکینسون با همکاری بنیاد مایکل جی فاکس کمک کرده است. ثروت برین طی 12 ماه گذشته تقریباً 25 درصد رشد داشته است.

8- استیو بالمر

استیو بالمر در سال 1980 پس از اینکه بیل گیتس او را متقاعد کرد که تحصیل در MBA دانشگاه استنفورد را ترک کند، به مایکروسافت پیوست. او سی امین کارمند مایکروسافت بود. بالمر در سال 2000 به عنوان مدیر عامل مایکروسافت جانشین گیتس شد. او این سمت را تا زمان کناره گیری در سال 2014 حفظ کرد. بالمر بر خرید اسکایپ در سال 2011 به مبلغ 8.5 میلیارد دلار نظارت کرد. بالمر حدود 4 درصد از سهام مایکروسافت را در اختیار دارد و این امر او را به بزرگترین سهامدار این غول نرم افزاری تبدیل می کند. در سال 2014، اندکی پس از کناره گیری از سمت مدیرعاملی مایکروسافت، بالمر تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز را به مبلغ 2 میلیارد دلار خریداری کرد.

9- لری الیسون

لری در سال 1977، شرکت (SDL) را در کنار دو همکار قدیمش اوتس و ماینر تأسیس کرد. دو سال بعد آنها اوراکل را منتشر کردند، اولین برنامه پایگاه داده تجاری که آنقدر محبوب شد که SDL نام خود را به اوراکل در سال 1982 تغییر داد. الیسون از سمت مدیر عاملی در اوراکل در 2014 پس از 37 سال کنار رفت. او در دسامبر 2018 به هیئت مدیره تسلا پیوست. Oracle دومین شرکت بزرگ نرم افزاری جهان است که طیف گسترده ای از برنامه های محاسبات ابری و همچنین کدهای جاوا و لینوکس و پلت فرم محاسباتی را ارائه می دهد.

الیسون فعالیت های بشردوستانه خود را بر تحقیقات پزشکی متمرکز کرده است. در سال 2016، او 200 میلیون دلار برای یک مرکز تحقیقات سرطان جدید به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی داد.

10- موکش آمبانی

پس از اینکه دیروبهای آمبانی پدر موکاش دچار سکته مغزی شد و در سال 2002 درگذشت، موکش آمبانی به همراه برادرش آنیل رهبری مشترک  تجارت بزرگ پدر را به عهده گرفتند. موکش پالایش، پتروشیمی، نفت و گاز و عملیات نساجی را حفظ کرد. آمبانی به همراه همسر، سه فرزند و مادرش در یک عمارت 27 طبقه در بمبئی که خودش ساخته زندگی می کند. این ساختمان دارای سه سکوی هلی کوپتر و سه طبقه باغ است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز