ثبت 24 هزار تن تولید برای شرکت آلومینیوم پارس

لست سکند

شرکت آلومینیوم پارس در سال گذشته ا تمام ظرفیت و نیروی انسانی 801 نفری خود برای تامین مواد اولیه صنایع مادر مشغول به کار بوده است و توانست معادل 24 هزار تن تولید را ثبت کند.

به گزارش کاماپرس، صنعت آلومینیوم به طور کلی در سال 1399 نسبت به سال‌های گذشته شرایط بهتری را سپری کرده و امید بر ادامه دار بودن این روند در سال 1400 است. همچنین مشکلات ارزی و کمبود واردات شرایط مناسبی را برای رشد صنایع پایین دستی بخش آلومینیوم و کارکردن با تمام ظرفیت این بخش‌ها فراهم کرده؛ این موضوع تا حدودی برای رشد و ارتقای شرکت‌های خصوصی نیز کمک کننده بوده است.

اما تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع بالادستی در این سال‌ها و اوضاع تحریم‌های همه جانبه بسیار دشوار شده و این مسئله باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات آلومینیومی می‌شود. از طرفی این موضوع روی صادرات محصولات تولیدی صنعت آلومینیوم تاثیر منفی می‌گذارد.

به علاوه مسئله تحریم باعث شده زمینه برای پیشرفت بیشتر صنعت آلومینیوم در ایران مسدود شود. چون ایران زمینه پیشرفت را داشته و نسبت به سایر کشورهای جهان از انرژی کافی برای توسعه این صنعت برخوردار است.

به گفته هوشنگ گودرزی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم پارس، این مجموعه در سال 1400 همچنان به روند رو به رشد خود در خصوص تولیدات آلومینیومی ادامه خواهد داد. مسئله تحریم روی تولیدات صنایع پایین دستی این مجموعه اثر مثبت داشته و امید بر رشد این بخش از صنایع در سال 1400 است.

راز آسمان پایتخت

فعالیت آلومینیوم پارس با تمام توان ادامه دارد

در حال حاضر این شرکت در سه شفیت و با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. محصولات تولیدی آلومینیوم پارس در سه بخش رنگ و ورق، کانورتینگ و فویل صنعتی دسته بندی می‌شود. این مجموعه در سال 1395 به سود دهی رسید و در سال 1396 به بیش از 7 میلیارد تومان سود دست پیدا کرد. آلومینیوم پارس در حال حاضر توان تولیدی معادل 24 هزار تن را داشته و در جهت تحقق تولید بیشتر و افزایش کیفیت تولیدات خود تلاش می‌کند.

شرکت آلومینیوم پارس از سال 1354 با ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 1374 نوع شرکت از سهامی خاص به عام تغییر یافته و در همان سال هم این مجموعه در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. مرکز اصلی آلومینیوم پارس در تهران بوده و کارخانه تولیدی آن در زمینی به مساحت 330 هزار مترمربع در شهر صنعتی کاوه واقع در شهرستان ساوه قرار دارد.

مرتبط با : آلومینیوم پارس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز