تیرآهن سایز 22 چه کاربردی دارد؟ / قیمت روز آهن آلات

تور لحظه آخری-کاماپرس

تیرآهن سایز 22 یکی از انواع بادوام تیرآهن است که کاربرد بسیاری برای استحکام بخشیدن به سازه‌های عمرانی و مسکونی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تیرآهن سایز 22 تقریبا وزن بالایی دارد و از این رو، نقش آن در استحکام بخشیدن به سازه مثال‌زدنی است. البته این تنها دلیل محبوبیت این فرآورده آهنی نیست بلکه تیرآهن سایز 22 مطابق با استانداردهای بین المللی در بازار فولاد عرضه می‌شود. خصوصا اگر از یک کارخانه نامدار نیز تهیه شود؛ تولید آن با دستگاه‌ها و ماشین آلات مدرن، کیفیتش را بالا می‌برد. همچنین آلیاژها و متریال به کار رفته در آن نیز اهمیت فراوانی دارد چراکه همگی روی دوام و استحکام سازه تاثیرگذارند.

البته گفتنی است که به طور کلی، از آنجا که فرآیندهای شیمیایی مانند زنگ‌زدگی روی تیرآهن اثری نمی‌گذارند، یک محصول مهم برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی در شرایط سخت است.

شاید اکنون این سوال ایجاد شود که دلیل نامگذاری تیرآهن سایز 22 چیست؟ تیرآهن در سایزهای متنوعی تولید می‌شود و نام گذاری آن بستگی به ارتفاع بال‌ها و جان‌هایش دارد. ارتفاع بال و جان تیرآهن سایز 22، 22 سانتی‌متر است. همچنین اگر طول هرشاخه آن 12 متر باشد، وزن هر شاخه، 320 کیلوگرم محاسبه می‌شود. این ارقام گفته‌شده بر اساس اصول استاندارد است و براثر کاهش یا افزایش ابعاد تیرآهن می‌تواند به‌طور جزئی تغییر کند.

راز آسمان پایتخت

تیرآهن‌ها به‌طورکلی به دودسته تیرآهن سبک و سنگین تقسیم می‌شوند که تیرآهن‌های سبک دارای نشان حک‌شده L و تیرآهن‌های سنگین دارای علامت V روی بدنه خود هستند. از تیرآهن می‌توان در ساخت اسکلت سازه فولادی، ساخت ستون‌ها و کفی ستون‌ها، ساخت تیرهای اصلی یا شاه‌تیرها، پل‌سازی، خرپا سازی و تیر کلاف و تیرهای باریت کرومیت بهره برد.

تیرآهن سایز 22 هم به دلیل وزن بالایی که دارد در ساختمان‌سازی مورد توجه قرار گرفته است. چراکه در نهایت یک ساختمان محکم و بادوام نتیجه یک تیرآهن مستحکم و باکیفیت است. از همین رو، در زمان خرید این محصول، باید به استانداردهای آن، جنس، متریال و آلیاژ و همچنین سطح کیفی تیرآهن توجه ویژه داشت.

در ادامه این مطلب قیمت انواع آهن آلات از جمله تیرآهن سایز 22 قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز