توقف پیش فروش پژو ۴۰۵ برای همیشه

تور لحظه آخری-کاماپرس

ایران خودرو در حالی از طرح جدید پیش فروش محصولات خود رونمایی کرده که خبری از «پژو ۴۰۵» در سبد محصولات این شرکت خودروسازی نیست.

به گزارش کاماپرس، پژو ۴۰۵ که با نام «GLX» در بین مردم شناخته می‌شود، سال‌ها به عنوان یکی از محبوب‌ترین و کم‌استهلاک‌ترین خودروهای بازار داخل فروش خوبی را تجربه کرد اما بر اساس اعلام مدیرعامل ایران خودرو، چند وقتی است که از شبکه تولید این شرکت خارج شده و بر اساس مصوبه موجود، پیش فروش آن دیگر انجام نخواهد شد.

تاریخچه پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵ در سال 1984 توسط کمپانی فرانسوی «پژو» رونمایی شد و 4 سال بعد عنوان بهترین خودروی اروپا را از آن خود کرد. در همان دوره بود که مدیران صنعت خودرو با توجه به درخواست مردم برای جایگزینی یک خودرو مدرن با پیکانی که دیگر جذابیت خود را از دست داده بود، به سراغ راه‌اندازی خط تولید این خودرو در داخل رفتند و در سال 1369 اقدامات اولیه ورود آن و چند خودروی دیگر از پژو را انجام دادند.

با ادامه‌دار شدن این روند، قطعات این خودرو نیز طی سال‌های بعد داخلی‌سازی شد تا وابستگی به «پژو» برای تامین قطعات یدکی این خودروها کمتر شود.

این خودرو که در 5 تیپ GLI، GL، GLXف SLX و استیشن به بازار عرضه شده بود، تا همین چند ماه پیش در سه تیپ GLX، GLX دوگانه سوز و SLX روانه بازار می‌شد.

راز آسمان پایتخت

مشخصات فنی و رفاهی پژو ۴۰۵

از مشخصات فنی پژو ۴۰۵ می‌توان به حجم موتور 1761 سی‌سی، بنزین‌سوز و گازسوز (CNG) بودن آن، داشتن 4 سیلندر و 8 سوپاپ که به صورت خطی شیبدار به کار گرفته شده‌اند، انژکتور پاشش چندنقطه‌ای، ظرفیت باک 70 لیتری، حداکثر توان خروجی 97 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور خروجی 148 نیوتون متر در 3500 دور در دقیقه اشاره کرد.

همچنین، حداکثر سرعت آن 182 کیلومتر بر ساعت و شتاب‌گیری 0 تا 100 آن نیز 11 ثانیه به طول می‌انجامد. مصرف سوخت شهری این خودرو 12.8 لیتر در 100 کیلومتر، مصرف سوخت جاده‌ای آن 6.8 لیتر در 100 کیلومتر و سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن نیز 9 لیتر در 100 کیلومتر است.

از امکانات رفاهی شاخص پژو ۴۰۵ نیز می‌توان از كيسه هواي راننده و سرنشين، ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو ديسكي خنك شونده، ترمز عقب كاسه اي، ايموبيلايزر، قفل مركزي با ريموت راديويي، بلندگوي جلو، سيستم صوتي پيشرفته، آيينه هاي جانبي برقي و شيشه بالابر برقي درهاي جلو نام برد.

قیمت پژو ۴۰۵ در بازار آزاد

هم‌اکنون پژو ۴۰۵ GLX با قیمت 108 میلیون، پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز با قیمت 118 میلیون و پژو ۴۰۵ SLX نیز با قیمت 125 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شوند.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “توقف پیش فروش پژو ۴۰۵ برای همیشه

  1. اسکندر زمان گفته:

    چه خاطراتی با پژو ۴۰۵ داشتیم. ۳۰ سال پیش افتخارمون این بود که جلوی پژو بایستیم و عکس یادگاری بگیریم.

    • رضا گفته:

      آخه داداش من”اسکندرزمان!!!سی سال پیش مگه پژو405 وجودداشت؟؟؟سال 69تازه یک سری خط تولیداین خودروآورده شده بودولی رسماازسال 75 خودروی 405 به بازارایران اومد!!!رنو5رومیگفتی”قبول میکردم که سی سال پیش وجودداشت توایران..ولی 405 سی سال پیش تولیدنمیشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز