تفاوت وحشتناک بین ثروتمندان و فقرا در کره شمالی

لست سکند

کره شمالی از جمله کشورهایی است که رمز و رازهای فاش نشده زیادی درباره آن وجود دارد. با این حال شکاف طبقاتی بزرگ میان مردم این کشور بر کسی پوشیده نیست. بخش اعظم جامعه کره شمالی در حال دست و پنجه نرم کردن با انبوهی از مشکلات هستند، اما از سوی دیگر مردم ثروتمند از یک زندگی رویایی لذت می‌برند. کاماپرس در این مطلب به تفاوت‌های زندگی بین ثروتمندان و فقرا در این سرزمین خواهد پرداخت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

فقط ثروتمندان در پایتخت زندگی می‌کنند

دولت این کشور تک تک شهروندان را طبقه‌بندی کرده و بر اساس طبقه اجتماعی به آن‌ها خدمات ارائه می‌کند. در این میان تنها اشراف و طبقه ثروتمند جامعه مجاز به زندگی در پایتخت‌ این کشور، یعنی پیونگ یانگ هستند و بقیه مردم در قسمت‌های محروم کشور پخش شده‌اند و نمی‌توانند ابتدایی‌ترین نیازهای خود را رفع کنند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

فقط ثروتمندان می‌توانند درآمد بالا داشته باشند

ساکنان بالاترین طبقه جامعه در کره شمالی می‌توانند در ماه هزاران دلار کسب درآمد کنند، این درحالیست که حقوق قشر متوسط به ۳۰ تا ۴۰ دلار و قشر ضعیف به ۲ تا ۳ دلار در ماه کاهش می‌یابد. فقرا در صورت راه‌اندازی یک غرفه موادغذایی یا کار پنهانی در کارخانه می‌توانند درآمد خود را به حداکثر ۴۰ دلار افزایش دهند که باز هم برای داشتن یک زندگی معمولی کافی نیست.

فقط ثروتمندان نگران وزن خود هستند

در کره شمالی فقط قشر مرفه می‌توانند یک رژیم غذایی غنی داشته باشند که به چاق شدن آن‌ها منجر شود. بنابراین ورزش کردن و پیروی از رژیم‌های لاغری فقط در مناطق ثروتمندنشین مانند پیونگ یانگ تعریف شده است. این درحالیست که ۷۸ درصد از مردم مناطق دیگر به سو تغذیه و بیماری‌های ناشی از آن مبتلا هستند.

فقط ثروتمندان در خانه خود حمام و دستشویی دارند

داشتن آب لوله‌کشی برای مصارف حمام و دستشویی در مناطق خارج از پیونگ یانگ اصلا رایج نیست. بنابراین بیشتر مردم این کشور برای رفع نیاز خود باید به توالت‌های عمومی مراجعه کنند. درحالیکه ثروتمندان پایتخت‌نشین از آب جاری برای پر کردن جکوزی‌های خود بهره می‌برند. گفته می‌شود در این کشور وجود توالت خصوصی در خانه‌های خارج از پایتخت‌ یک امر لوکس محسوب می‌شود.

فقط ثروتمندان می‌توانند از دنیای مد و فشن پیروی کنند

مسلم است با وجود مشکلاتی که گفته شد، قشر فقیر و حتی متوسط کره شمالی چیزهای مهم‌تری برای نگرانی دارند‌. از سوی دیگر با وجود کد لباس سختگیرانه اعمال شده توسط دولت، خانواده‌های ثروتمند قادرند از برندهایی مانند نایکی خرید کنند، با این حال برندهای لوکس مانند دیور و شنل مخصوص خانواده‌های اشرافی و سطح بالا است‌.

فقط ثروتمندان می‌توانند ماشین برانند

در این سرزمین تنها مقامات ارشد دولتی و افسران ارتش مجاز به داشتن خودرو هستند، بنابراین دیدن وسایل نقلیه لوکس در خیابان‌های کره شمالی یک امر غیرعادی تلقی می‌شود. قشر متوسط معمولا از دوچرخه برقی و قشر فقیر از دوچرخه معمولی و گاری استفاده می‌کنند.

فقط ثروتمندان می‌توانند تلفن همراه داشته باشند

برخلاف شایعات میلیون‌ها دستگاه تلفن همراه در این کشور وجود دارد، با این حال تنها افراد خاص جامعه مجاز به استفاده از آن‌ها هستند. بیشتر ثروتمندان ترجیح می‌دهند بیش از یک تلفن همراه داشته باشند، این درحالیست که مردم عادی دسترسی محدود به تلفن‌های ثابت عمومی دارند که به شدت توسط دولت کنترل می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز