تعیین کرایه با چانه زنی به جای کرایه اسنپی!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نامناسب بودن کرایه های درنظر گرفته شده توسط سامانه های تاکسی اینترنتی از نظر رانندگان، موجب شده است که برخی از این رانندگان تقاضای سفر را قبول نکنند و به دنبال روش های دیگری برای دریافت کرایه بیشتر باشند.

به گزارش کاماپرس، شاید در ایام اخیر برای شما هم پیش آمده باشد که از اپلیکیشن تاکسی اینترنتی که بیشتر از آن استفاده می کنید درخواست سفر کنید اما زمان پذیرش سفر طولانی تر از قبل باشد یا حتی سفر مورد نظر شما را هیچ راننده ای قبول نکند. این معضل دستمایه گزارش روزنامه شرق شده و بر اساس گزارش این روزنامه علت پایین بودن نرخ کرایه ها از نظر رانندگان است. ضمن آن که آنها به بالا بودن کمیسیون گردانندگان این کسب وکار و بی توجهی به افزایش هزینه هایی مثل بنزین و لاستیک و روغن و … انتقاد دارند.

بر اساس گزارش این روزنامه، رانندگان معتقدند که برایشان نمی‌صرفد که با قیمت‌های تعیین‌شده ازسوی شرکت مسافر جابه‌جا کنند، زیرا شرکت بدون اینکه کار خاصی انجام دهد، بخش زیادی از درآمد آنها را می‌گیرد. تمایل‌نداشتن آنها به حمل مسافر، عده زیادی را سرگردان کرده اما از آنجا که گزینه‌های جایگزین دیگری وجود ندارد و آژانس‌های تاکسی سنتی هم تقریبا از بین رفته‌اند، مردم سرگردان شده‌اند. در چنین شرایطی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی ازطریق مذاکره با مسافر، اقدام به جابه‌جایی افراد می‌کنند؛ شیوه‌ای که در صورت توسعه، بساط تاکسی‌های اینترنتی را جمع خواهد کرد.

دور زدن اپلیکیشن برای پرداخت نکردن کمیسیون

راز آسمان پایتخت

از یکی از این رانندگان سؤال می‌کنیم که چرا به‌جای چانه‌زنی مستقیم از بستر اپلیکیشن طراحی‌شده برای پیداکردن مشتری یا همان مسافر استفاده نمی‌کند. می‌گوید که شرکت حق کمیسیون خود را افزایش داده و قیمت‌هایی که برای مسیرهای مختلف تعیین می‌کند، پول بنزینش را هم درنمی‌آورد. این راننده تأكید می‌کند که بنزین لیتری سه هزار تومان شده و سهمیه خاصی هم برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی برخلاف خبرهایی که اعلام می‌شود درنظر گرفته نشده است. یا حداقل او از این خدمات بی‌بهره بوده است. او می‌گوید: در گرما و سرما، ما با سرمایه خود (ماشین) مسافر را جابه‌جا می‌کنیم و شرکت بدون اینکه کار خاصی انجام دهد، زیر کولر نشسته و فقط هزینه کمیسیون خود را افزایش می‌دهد. به همین دلیل یا از اپلیکیشن استفاده نمی‌کنم و خودم مستقیم مسافر می‌گیرم یا گاهی وقتی مسافر را سوار می‌کنم لغو سفر می‌زنم تا هزینه کمیسیون ندهم.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز