ترفند آلمان برای کاهش وابستگی به گاز روسیه

لست سکند

کشور آلمان تا سال 2035 تمام نیازهای برق خود را با منابع انرژی تجدیدپذیر برآورده خواهد کرد. هدف قبلی دولت آلمان کنار گذاشتن سوخت های فسیلی قبل از سال 2040 بود و این یک چرخش در سیاست های کلیدی انرژی محسوب می شود.

به گزارش کاماپرس، در جای دیگر از این تغییر سیاست آمده است امکان افزایش استفاده از ذغال سنگ و حتی نیروگاه های هسته ای برای کاهش وابستگی به گاز روسیه، بخشی از یک بازنگری سیاسی گسترده پس از حمله مسکو به اوکراین است.

خبرهای مهم:


اقتصاد برتر اروپا از سوی دیگر کشورهای غربی برای کمتر شدن وابستگی به گاز روسیه تحت فشار بوده است. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، در یک سخنرانی مهم، مسیری فوری تر را برای اطمینان از اینکه آلمان قادر به تامین انرژی و کاهش وابستگی به گاز روسیه است که نیمی از نیازهای انرژی آلمان را تشکیل می‌دهد، تعیین کرد.

شولز در جلسه ویژه ، به قانونگذاران گفت: «رویدادهای چند روز گذشته به ما نشان داد که سیاست انرژی مسئولانه و آینده نگر نه تنها برای اقتصاد و محیط زیست ما تعیین کننده است، بلکه برای امنیت ما نیز تعیین کننده است». او گفت: “ما باید مسیر خود را تغییر دهیم تا بر وابستگی خود به واردات از تامین کنندگان انرژی غلبه کنیم.”
اوایل این هفته، آلمان پروژه خط لوله انتقال گاز 11 میلیارد دلاری نورد استریم 2 را که مهمترین پروژه انرژی اروپا است، پس از اینکه روسیه رسماً استقلال دو منطقه را در شرق اوکراین به رسمیت شناخت، متوقف کرد.

راز آسمان پایتخت

اصلاح اولویت‌های انرژی در کنار تغییر پارادایم در سیاست خارجی و دفاعی آلمان اتفاق می‌افتد که در این راستا شولز همچنین افزایش چشمگیری در هزینه‌های نظامی را اعلام کرد. شولتز گفت که آلمان همچنین حجم گاز طبیعی در تاسیسات ذخیره سازی خود را به میزان 2 میلیارد متر مکعب (میلیارد متر مکعب) از طریق گزینه های بلندمدت افزایش خواهد داد و با هماهنگی اتحادیه اروپا گاز طبیعی بیشتری را در بازارهای جهانی خریداری خواهد کرد. بر اساس داده ها آلمان 24 میلیارد مترمکعب تاسیسات ذخیره گاز دارد که در حال حاضر حدود 30 درصد پر است.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد این کشور گفت که آلمان همچنین در حال بررسی این است که آیا طول عمر نیروگاه های هسته ای باقی مانده خود را به عنوان راهی برای تامین انرژی کشور افزایش دهد یا خیر. وی در پاسخ به سوالی از تلویزیون آلمانی ARD که آیا اجازه کار طولانی‌تر به نیروگاه های باقی مانده هسته ای را که قرار بود تا پایان سال 2022 تعطیل شوند را می دهد، گفت: «پاسخگویی به این موضوع بخشی از وظایف وزارتخانه من است و من  این احتمال را به دلایل ایدئولوژیک رد نمی کنم. او افزود اگر روسیه به عمد عرضه گاز را قطع کند، دیگر تصمیم گرفته شده است و در این صورت آنها هرگز فرصت بازگشت نخواهند شد. من فکر می کنم کرملین نیز این را می داند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز