تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های آلمان

تحصیل-رایگان-دانشگاه‌های-آلمان-کاماپرس
لست سکند

در حالی که هزینه تحصیل در بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار بالاست، تحصیل در آلمان به دلیل برخورداری از دانشگاه‌های برتر و هزینه‌های کمتر همواره مورد استقبال بسیاری از دانشجویان سراسر دنیا به ویژه ایرانیان است. دانشگاه‌های آلمان با ایجاد شرایط تحصیل رایگان برای دانشجویان بین‌المللی در رشته‌های مختلف، به یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت‌ تحصیلی تبدیل شده است.

کاماپرس در این گزارش، شرایط تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه‌های آلمان را بررسی کرده است.

چرا دانشگاه های آلمان به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنیم؟

بسیاری از دانشگاه‌های دولتی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی، صرف نظر از نژاد و ملیت آنان رایگان است؛ بنابراین بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، دانشگاه‌های آلمان را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

دانشجویان پس از فراگیری آموزش‌های تخصصی و آمادگی در حرفه خاص خود آماده ورود به بازار کار می‌شوند و در مسیرهای شغلی مناسب خود تعلیم می‌بینند. مدرک تحصیلی معتبر از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان است. مدرک تحصیلی دانشگاه‌های این کشور بسیار معتبر بوده و برای بسیاری از کشورهای اروپایی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی، به واسطه مدرک خود در بسیاری از کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آلمان از نرخ اشتغال بالایی در بازار کار جهانی برخوردارند، زیرا کارفرمایان به اعتبارات علمی و حرفه‌ای افراد بابت تحصیل در دانشگاه‌های آلمان توجه ویژه‌ای دارند. در ادامه 10 دانشگاه برتر آلمان معرفی شده است.

راز آسمان پایتخت

11 دانشگاه برتر آلمان در رده بندی ملی و بین المللی

نام دانشگاه رده ملی رنکینگ جهانی
دانشگاه تکنیک مونیخ 1 50
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانوس مونیخ 2 63
روپرشت کارلز دانشگاه هایدلبرگ 3 64
دانشگاه هومبولت برلین 4 117
دانشگاه آزاد برلین 5 130
موسسه فناوری کارلسروهه (KIT) 6 131
رانی وستفالن دانشگاه فنی آخن 7 145
دانشگاه تکنیک برلین 8 148
دانشگاه فنی درسدن 9 173
دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن 10 (مشترک) 175 (مشترک)
دانشگاه فرایبورگ 10 (مشترک) 175 (مشترک)

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل در رشته‌های مختلف در آلمان کاملا رایگان بوده و افراد ملزم به پرداخت هیچ‌گونه شهریه‌­ای نیستند، اما هزینه‌های شخصی هر فرد به عهده خود او خواهد بود. دانشجویان بین‌المللی بسیاری هستند که همزمان با تحصیل به کارهای پاره وقت و کسب درآمد مشغول می‌شوند و با توجه به درآمدشان، به کمک مالی خانواده‌ها نیازی نخواهند داشت. دانشجویان قادرند تا 20 ساعت در هفته مشغول به ‌کار شوند. افراد در هر ساعت می‌توانند حقوقی بین 8 تا 12 یورو دریافت کنند.تحصیل-در-دانشگاه-های-آلمان-کاماپرس

تحصیل رایگان در آلمان به زبان انگلیسی

بسیاری از دانشگاه‌های آلمان بیش از 1600 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشجویان کارشناسی و ارشد ارائه داده‌اند. متقاضیان می‌توانند صرفا با تسلط داشتن به زبان انگلیسی و ارائه مدرک آیلتس، در برخی از رشته‌های  دانشگاه‌های دولتی این کشور مشغول به تحصیل شوند.

مردم آلمان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند و افراد برای گذران زندگی روزمره خود و ارتباط گرفتن با مردم این کشور، نیازمند تسلط بر زبان آلمانی هستند. با این حال، در دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه هافن سیتی هامبورگ، دانشگاه فنی برلین، دانشگاه هومبولت برلین، دانشگاه هامبورگ و دانشگاه HTW برلین، تدریس به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد.

مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه­ های آلمان

متقاضیان تحصیل در آلمان باید در قدم اول، مقطع تحصیلی، رشته مورد علاقه و دانشگاه مد نظر خود را انتخاب کنند. شرایط ورود به هر کدام از دانشگاه‌های آلمان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است و هر کدام از آنها مدرک زبان متفاوتی از متقاضیان طلب می­کنند، ولی به طور کلی داشتن مدرک زبان انگلیسی یک نوع امتیاز محسوب می‌شود.

شرایط متقاضیان تحصیل در دانشگاه­های آلمان هم به شرح زیر است:

شرایط سنی: افراد تا سن 23 سالگی می‌توانند برای تحصیل در دوره کالج اقدام کنند. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی تا 25 سالگی و دانشجویان ارشد تا 35 سالگی می‌توانند برای پذیرش تحصیلی درخواست دهند.

تمکن مالی: متقاضیان دریافت پذیرش تحصیلی آلمان برای اثبات تمکن مالی خود در سال اول تحصیل باید تمکن مالی به ارزش 10 هزار و 236 یورو ارائه دهند. دانشجویان بین­المللی باید مدارکی همچون ترجمه ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی، مدرک زبان آلمانیB1 یا آیلتس 6، پرینت حساب تایید شده جهت اثبات پشتوانه مالی، اصل و کپی پاسپورت و اصل و کپی شناسنامه ارائه دهند. از دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی می‌توان به رزومه تحصیلی عالی، تحقیق و مقاله‌های علمی، گواهی تمکن مالی و نامه پذیرش تحصیلی اشاره کرد.

اخذ پذیرش تحصیلی رایگان در آلمان همراه با «الو ویزا»

الو ویزا یکی از معتبرترین موسسه‌های مهاجرتی و بین‌المللی با بیش از 25 سال سابقه بوده که در زمینه‌های مختلفی همچون اعزام دانشجو، نیروی کار و دریافت اقامت کشورهای دیگر فعالیت می‌کند. افرادی که به دنبال مهاجرت از طریق تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری به کشورهای اروپایی و حوزه اسکاندیناوی هستند، می‌توانند از کارشناسان مجرب و ماهر مجموعه الو ویزا راهنمایی‌های لازم را کسب کنند.

متقاضیان تحصیل رایگان در آلمان می‌توانند با مراجعه به وبسایت www.elovisa.ir با خدمات و ویژگی‌های متنوع این مجموعه آشنا شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز