تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

کانادا به‌دلیل برخورداری از کیفیت بالای آموزشی، تحصیل به زبان انگلیسی، امکان اخذ اقامت این کشور یکی از بهترین کشورهای جهان برای گذران تحصیلات تکمیلی و دوره کارشناسی ارشد به‌شمار می‌‎روند. طی سال‌های اخیر، تعداد دانشجویان بین‌المللی که به سیستم تحصیلی کانادا وارد شده‌اند حدود 4 برابر افزایش یافته است و تعداد دانشجویان بین‌المللی به بیش از 300 هزار رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

از جمله برترین دانشگاه‌های کانادا می‌توان به دانشگاه‌های تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک‌گیل، مک مستر، مونترال، آلبرتا و اتاوا اشاره کرد. هزینه‌های تحصیل و زندگی برای دانشجویان بین‌المللی کانادا براساس شهر و دانشگاهی که در آن به تحصیل مشغول می‌شوید، بین 20 تا 30 هزار دلار متغیر می‌شود.

کاماپرس در ادامه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد را بررسی می‌کند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه‌های کانادا

افراد برای پذیرش در اکثر دانشگاه‌های کانادا باید مدرک زبان آیلتس با نمره 7.5 و یا نمره تافلی بین 90 تا 100 داشته باشند. دانشجویان دانشگاه کارشناسی ارشد برای اخذ پذیرش تحصیلی باید مدارکی همچون اسکن پاسپورت، ریزنمرات درس مقاطع قبلی، توصیه نامه و اسکن مدارک دوره‌های آموزشی گذرانده شده را ارائه دهند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتن شرایط علمی قوی، مقالات و پژوهش‌های بین‌المللی، سن مناسب، نمره زبان بالا و داشتن توصیه نامه از اساتید برجسته دانشگاه است. بورسیه‌های ارشد کانادا به‌صورت علمی تحقیقاتی است و دانشگاه مقصد مبلغی حدود 14 هزار دلار را در ازای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشجویان به آنها پرداخت می‌کند.

وام برای دانشجویان کانادایی دستیار تدریس گرنت (کمک هزینه یا وام بلاعوض)
بورسیه دانشگاه‌های مختلف اسکالرشیپ – شایسته محوری دستیار تحقیق

بورسیه دانشگاه تورنتو برای ایرانیان

دانشگاه تورنتو به دانشجویان ایرانی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، بورسیه‌ای به ارزش 1300 دلار کانادا اعطا می‌کند.

بورسیه دانشگاه ویندزور

بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ویندزور ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به مبلغ 10 هزار دلار است.

بورس تحصیلی رهبری جهانی UBC

هدف این بورسیه آن است که از دانشجویانی که کارهای بشر دوستانه و توسعه‌گرایانه انجام می‌دهند، حمایت کند. این بورسیه افراد را تا مقطع دکترا حمایت می‌کند.

فلوشیپ تحصیلات تکمیلی دانشگاه منیتوبا کانادا

این فلوشیپ به دانشجویان کارشناسی ارشد کمک هزینه 14 هزار دلاری اعطا می‌کند.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

یکی از مزایای اصلی تحصیل در کانادا، امکان کار پس از تحصیل است. دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی خود به مدت حداکثر سه سال در این کشور مشغول بکار شوند. پس از پایان 3 سال کار کردن در این کشور، اجباری برای ترک این کشور وجود نخواهد داشت و دانشجویان می‌توانند در جست‌وجوی کار بگردند. تنها تحصیل در این کشور موجب اخذ اقامت دائم نمی‌شود و افراد باید پس از پایان تحصیل، به‌دنبال یافتن شغلی مناسب باشند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و سپس برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنند.

اخذ تابعیت کانادا پس از کار

متقاضیانی که قصد گرفتن تابعیت این کشور را دارند، باید حداقل به مدت 5 سال در این کشور به کار مشغول شوند و به مدت سه سال مداوم مالیات‌های خود را به موقع پرداخت کرده باشند. تسلط کامل به زبان انگلیسی و آشنایی کامل با قوانین و مقررات کشور کانادا از دیگر شرایط اخذ تابعیت است. همچنین، فرد متقاضی باید حداقل در طی 5 سال گذشته به مدت 3 سال مداوم در این کشور حضور داشته باشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

  1. اسماعیل نورانی گفته:

    باسلام. طرح تحصیل بصورت اقساط برای آموختگان ورودی به کانادا یا کشورهای دیگرچگونه میسرست؟ ؟میشودچنین طرحی را ایجادکرد برای افرادمستضعف ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز