شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی کشور نیوزلند

کشور نیوزلند با داشتن جمعیتی حدود 5 میلیون نفر از جمله کشورهای توسعه‌یافته به‌شمار می‌رود که به دلیل برخورداری از اقتصاد پیشرفته، شاخص توسعه انسانی بالا، نرخ بیکاری پایین و کیفیت آموزشی بالا همواره یکی از مقاصد پرطرفداران مهاجران تحصیلی بوده از سراسر دنیا بوده است. از جمله بهترین دانشگاه‌های کشور نیوزلند می‌توان از همچون اوتاگو، کانتربری، مسی، ویکاتو، دانشگاه تکنولوژی اکلند، نیکلن، یونتیک و غیره نام برد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

دانشگاه کانتربری یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های بین‌المللی نیوزلند برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. این دانشگاه ضمن داشتن دوره‌های مقرون‌به‌صرفه برای دانشجویان بین‌المللی، بورس‌های تحصیلی گسترده‌ای را به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد اختصاص داده است. از جمله دوره‌های ارائه شده این دانشگاه می‌توان به دوره‌های پزشکی، مهندسی، علوم طبیعی، علوم انسانی و مدیریت امور بازرگانی آن اشاره کرد.

کاماپرس در ادامه به بررسی شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی کشور نیوزلند می‌پردازد.

شرایط عمومی تحصیل نیوزلند

تحصیل در مقطع کارشناسی در نیوزلند برخلاف دیگر کشورها که طول دوره تحصیل در آنها 4 سال زمان می‌برد، تنها سه سال طول خواهد کشید. در مقطع کارشناسی دروس عمومی کمتر ارائه می‌شوند و بیشتر دروس تخصصی ارائه خواهند شد. همچنین، دانشجویان بین‌المللی قادر هستند جهت تامین مخارج زندگی در هفته به مدت ده ساعت به کسب درآمد مشغول شوند.

راز آسمان پایتخت

متقاضیان جهت اخذ پذیرش تحصیلی این کشور باید مدارکی همچون مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6، مدارک هویتی، مدرک دیپلم معتبر به همراه ریز نمرات، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه یا نامه هدف از تحصیل خود را به سفارت ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

تحصیل در نیوزلند بدون مدرک زبان

برخی از دانشگاه‌های این کشور، دانشجویان را بدون مدرک زبان انگلیسی پذیرش می‌کند. از جمله شرایط پذیرش بدون مدرک زبان دانشگاه‌های نیوزلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

*متقاضیان باید مقطع هشتم تا دوازهم خود را در یک مدرسه انگلیسی زبان گذرانده باشند، اینکه آن مدرسه در کدام کشور و یا تحت نظر چه هیئت آموزشی باشد، فاقد اهمیت خواهد بود.

* متقاضیانی که کلاس اول تا پنجم یا سه سال دبیرستان خود را در یک مدرسه انگلیسی زبان سپری کرده باشند، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت.

از جمله دانشگاه‌های نیوزلند که دانشجویان را بدون مدرک زبان پذیرش می‌کند، می‌توان از آکلند، اوتاگو، کانتربری، لینکلن، دانشگاه تکنولوژی یونیتک نیوزلند نام برد.

 

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی در نیوزلند

از جمله راه‌هایی که دانشجویان کارشناسی می‌توانند هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را کاهش دهند، اخذ بورسیه تحصیلی است. بورسیه‌های تحصیلی توسط دانشگاه‌ها و نهادهای علمی به دانشجویان مستعد و ممتاز اعطا می‌شود تا کمک هزینه‌ای برای تحصیل یا مخارج زندگی آنها در کشور نیوزلند باشد. از جمله بورسیه‌های معروف تحصیلی که به دانشجویان مقطع کارشناسی اختصاص داده شده است، می‌توان به بورسیه‌های زیر اشاره کرد.

عنوان مبلغ کمک هزینه شرایط اخذ
بورسیه تحصیلی دانشگاه کانتربری بین 10 تا 20 هزار دلار این بورسیه به‌صورت سالانه به دانشجویان پرداخت خواهد شد.
بورسیه تحصیلی دانشگاه ویکتوریا 15 هزار دلار این بورسیه به دانشجویان دانشگاه ویکتوریا اختصاص یافته است.

امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور نیوزلند از طریق تحصیل

یکی از موضوعات مهمی که متقاضیان مهاجرت تحصیلی در نظر می‌گیرند، امکان کار پس از تحصیل در آن کشور است. دانشجویان بین‌المللی قادر هستند یک‌سال پس از فارغ‌التحصیلی در کشور نیوزلند بمانند و به جست‌وجوی کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود بپردازند تا شغلی مناسب پیدا کنند. آنها می‌توانند پس از یافتن شغل، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. افرادی که بتوانند به مدت 5 سال مداوم در این کشور مشغول به کاری مناسب شوند، می‌توانند جهت اخذ اقامت دائم اقدام کنند. همچنین، افرادی که مالیات خود را به‌طور مرتب پرداخت کرده باشند و با قوانین و فرهنگ این کشور آشنایی داشته باشند می‌توانند برای اخذ تابعیت این کشور درخواست دهند و پس از سه تا 5 سال پاسپورت کشور نیوزلند را دریافت کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز