شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلستان

انگلستان به‌دلیل برخورداری از سیستم آموزشی قوی، مدارک معتبر، کیفیت بالای تحصیل، نرخ بیکاری پایین و قرارگیری بسیاری ازدانشگاه‌های برتر دنیا در این کشور همواره یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجران تحصیلی بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

دانشگاه‌های این کشور توانسته‌اند چندین سال متوالی در رنکینگ جهانی، در میان صد دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند. هم‌اکنون ۵۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور مشغول به تحصیل هستند و این رقم هر روز در حال افزایش است. دانشگاه‌های انگلستان دارای معتبرترین مدارک علمی در جهان هستند که در رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها بین رتبه یک تا ۱۰ قرار گرفته‌اند. از جمله ده برتر دانشگاه‌های انگلیس می‌توان به آکسفورد،کمبریج، امپریال کالج لندن، UCL، ادینبورگ، منچستر، کینگز کالج لندن، وارویک، بریستول اشاره کرد.

در ادامه کاماپرس به بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلستان می‌پردازد.

مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع لیسانس این کشور سه سال طول خواهد کشید. متفاضیان برای تحصیل در این کشور ابتدا باید از سوی دانشگاه‌هایانگلستان، پذیرش تحصیلی دریافت کنند و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان به‌نام TIRE4 اقدام کنند. از جمله مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش می‌توان به مدارک ۱۲ ساله تحصیلی و کسب حداقل نمره آیلتس ۶ اشاره کرد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسیبر مبنا شهر و امتیاز دانشگاه متغیر است. به‌صورت میانگین هزنیه تحصیل را می‌توان بین ۱۰ تا ۳۸‌ هزار پوند در نظر گرفت.

راز آسمان پایتخت

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان

از جمله مزایا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور می‌توان به کوتاه بودن مدت تحصیل در این کشور نسبت به سایرکشورهای اروپایی اشاره کرد. مدت زمان تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه‌های انگلستان یک‌سال است. داشتن مدرک آیلتس ۶.۵ از جملهملزومات تحصیل در مقطع ارشد این کشور است. دانشجویانی که نتوانستند حداقل نمره آیلتس را کسب کنند، می‌توانند با شرکت دردوره Pre Master سطح دانش زبان خود‌ را ارتقا دهند و سپس به تحصیل در دانشگاه مدنظر خود مشغول شوند. هزینه تحصیل درمقطع ارشد در این کشور بر حسب شهر و امتیاز دانشگاه مورد نظر از ۱۴ تا ۲۲ هزار پوند متغیر است.

بیشتر بخوانید:

تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان

دانشگاه‌های انگلستان دانشجویانی را که موفق به گذراندن دوره فوق لیسانس در این کشور شده‌اند، در مقطع دکترا پذیرش خواهد کرد. از جمله شرایط لازم برای شرکت در دوره دکترا در این کشور داشتن رزومه قوی، مقالات علمی معتبر و حداقل آیلتس ۷ است. دانشجویانی که نمره آیلتس آنها به حدنصاب نرسیده است، می‌توانند با شرکت در دوره Pre PHD سطح زبان خود را ارتقا داده وسپس برای تحصیل در مقطع دکترا درخواست دهند. تحصیل در مقطع دکترا به دو صورت نظریتحقیقاتی و پژوهشی بوده که بین ۳ تا۴ سال طول خواهد کشید. دانشجویان دکترا قادر هستند در هفته حدود ۳۰ ساعت به کسب درآمد و کار مشغول شوند. هزینه تحصیل درمقطع دکترا بر حسب دانشگاه و رشته موردنظر هر فرد از ۳۶ هزار تا ۴۸ هزار پوند متغیر است. دانشجویان با داشتن رزومه قوی ومقالات علمی معتبر قادر هستند برای کسب بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و کمک هزینه‌های مالی درخواست دهند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در‌انگلستان

از جمله شرایط اخذ بورسیه تحصیلی می‌توان به مقالات علمی معتبر، کتاب چاپ‌شده، مدرک زبان با نمره بالا اشاره کرد. بورسیه‌هاعموما هزینه‌های مرتبط با حمل‌و‌نقل، شهریه دانشگاه، زندگی، درخواست ویزا و حتی بلیط رفت‌وبرگشت را پوشش خواهد داد. بورسیه‌هادر کشور انگلستان به دو دسته بورسیه دولتی و غیردولتی تقسیم می‌شوند. ازجمله بورسیه‌های دولتی این کشور می‌توان از بورسیهچونینگ انگلستان، بورس تحصیلی برای کشورهای مشترک المنافع(ویژه دانشجویان کشورهای مشترک المنفاع) نام برد. بورسیه تحصیلیاز گیتس کمبریج، ادینبورگ و دنیس هلند ازجمله بورسیه‌های خصوصی دانشگاه‌های انگلستان محسوب می‌شود.

شرایط اخذ تابعیت و اقامت دائم در انگلستان

متقاضیان باید بدانند که تنها با تحصیل در این کشور نمی‌توانند اقامت دائم این کشور را بدست بیاورند‌ بلکه می‌بایست پس برای تمدیدویزای خود پس از فارغ‌التحصیلی از طریق یافتن کار، سرمایه گذاری و یا ازدواج جهت تمدید ویزا اقدام کنند. افراد پس از ۵ سال اقامتدائم در این کشور و پرداخت منظم مالیات‌ها، می‌توانند جهت اخذ اقامت دائم درخواست دهند و سپس ۵ سال بعد از آن پاسپورت انگلستان را دریافت کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز