شرایط مهاجرت کاری به فرانسه

فرانسه دارای یکی از بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان است که توانسته رتبه دوم را از لحاظ قدرت اقتصادی از آن خود کند. حدود سه چهارم مردم این کشور در کارهای خدماتی مشغول به فعالیت هستند. شغل‌های مدیریتی، مهندسی، فروش و ساخت‌وساز از جمله شغل‌های پرطرفدار به‌شمار می‌روند. شغل‌های مربوط به صنعت گردشگری و خدمات مثل آشپزی، رستوران‌داری، هتل‌داری، آموزش زبان انگلیسی، پزشکی، روانپزشکی و تدریس نیز از دیگر مشاغل مورد نیاز و محبوب در کشور فرانسه هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

از آن‌جایی‌که، دولت فرانسه، مهاجران و نیروی کار متخصص و حرفه‌ای را پذیرش می‌کند. در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر مهاجرت‌های کاری افراد به این کشور هستیم. به‌گفته وزارت کشور فرانسه، از هر 10 نفر فرد شاغل در این کشور، حداقل 2 نفر آن‌ها مهاجر هستند. از 3 میلیون و 173 هزار خارجی فعال در فرانسه، حدود 2 میلیون و 416 هزار نفر مهاجران کاری خارج از اتحادیه اروپا هستند. همچنین، ساکنان غیراتحادیه اروپا در مقایسه با ساکنان اتحادیه اروپا در سطح شغلی حرفه‌ای‌تر فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

شرایط مهاجرت و کار در فرانسه

هم‌اکنون اخذ ویزای کاری یکی از روش‌های پرطرفدار مهاجرتی به فرانسه محسوب می‌شود که تنها تنها افراد متخصص می‌توانند برای اخذ ویزای کار کشور فرانسه اقدام کنند. متقاضیان با گرفتن ویزای کاری می‌توانند با کم‌ترین هزینه و با حداقل حقوق کشور فرانسه وارد حوزه شینگن بشوند و فعالیت کاری خود را آغاز کنند. در ابتدا کارفرما می‌بایست شغل مورد نظر خود را به مدت 3 ماه در فرانسه آگهی کند، در صورتی که متقاضی برای آن شغل وجود نداشت، کارفرما می‌تواند این آگهی شغلی را به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا منتشر کند.

راز آسمان پایتخت

اگر در اتحادیه اروپا نیز نیروی کار مورد نظر کارفرما یافت نشد، او می‌تواند برای جذب نیروی متخصص بین‌المللی اقدام کند. برای دریافت ویزای کاری، ابتدا باید از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی را دریافت کنید که میزان دستمزد آن از حداقل حقوق در فرانسه بالاتر باشد. سپس، کارفرما یک قرارداد کاری تنظیم می‌کند و آن را به وزارت کار فرانسه ارسال می‌کند. متقاضیان اگر قصد داشته باشند هر یک از اعضای خانواده خود را نیز در این سفر همراه کنند، کارفرما باید برای ویزای اعضای خانواده شما نیز به سفارت درخواست دهد. درصورت تایید قرارداد کاری توسط سفارت فرانسه، متقاضیان می‌توانند مدارک مورد نیاز خود را به سفارت فرانسه در ایران ارائه بدهند تا مجوز ورود به این کشور را دریافت کنند. در آخرین مرحله از ارسال مدارک، متقاضی باید تمکن مالی و آدرسی برای محل سکونت خود در فرانسه را به سفارت ارائه بدهد.

حداقل حقوق دریافتی در فرانسه چقدر است؟

یکی از مسائلی که متقاضیان می‌بایست به آن توجه کامل داشته باشند، بحث میزان حقوق و دستمزد در این کشور است. دولت فرانسه سالانه حداقل حقوق را مشخص می‌کند. میزان حقوق افراد براساس مهارت و تخصص آ‌نها در هر بخش از یک‌دیگر متفاوت می‌شود. حداقل حقوق بسته به منطقه‌ای که افراد در آن مشغول بکار هستند نیز متفاوت می‌شود. برای مثال در شهرهایی بزرگ همچون پاریس، افراد به‌طور میانگین حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. حداقل حقوق در کشور فرانسه از ساعتی 9.03 در سال 2019 به 10.57 یورو در ساعت در سال 2022 رسیده است. میزان ساعت کار در فرانسه در طول یک هفته، 35 ساعت است. حداقل دریافتی در سال 2022، 1603 یورو در ماه بوده است. باتوجه به افزایش نرخ تورم جهانی، هر 15 ماه یک‌بار، 9 درصد به میزان حقوق دریافتی کارمندان در فرانسه افزوده می‌شود.

انواع ویزای کاری فرانسه

* ویزای کوتاه مدت (کمتر از سه ماه) و ویزای اقامت طولانی (بیشتر از 3 ماه) بوده و صرفا برای بازدید از فرانسه صادر می‌شود و تمدید اقامت به‌وسیله آن امکان پذیر نیست.

* ویزای نیروی کار حقوق‌بگیر فرانسه از دیگر ویزاهای کاری است که برای کار در این کشور و به‌مدت یک‌سال صادر می‌شود، این قرارداد توسط کارفرما باید تایید شده باشد.

* ورزشکاران به ویژه ورزشکاران حرفه‌ای قادر هستند با گرفتن ویزای کاری به مدت یک‌سال در این کشور اقامت داشته باشند و فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای خود را دنبال کنند.

* ویزای کاری داوطلبانه فرانسه برای افرادی که به انجام کارهای بشردوستانه علاقمند هستند، صادر می‌شود. این افراد می‌توانند به مدت یک‌سال در این کشور اقامت داشته باشند.

* بسیاری از افراد که قصد راه‌اندازی کسب و کار خود در کشور فرانسه را دارند، می‌توانند با ارائه طرح تجاری و اثبات تمکن مالی خود برای دریافت ویزای کاری این کشور درخواست دهند.

ویزای کاری متخصص فارغ‌التحصیل باتجربه، ویزای فرانسه ویژه محققان و اندیشمندان و ویزا مختص کارمندان دارای ماموریت کاری از دیگر ویزاهای کاری این کشور ‌به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز