شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع دکترا

کانادا با داشتن 38 میلیون نفر جمعیت در رتبه‌بندی شاخص رضایت از زندگی جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. کشور کانادا به دلیل برخورداری از امنیت اجتماعی بالا، رفاه اجتماعی و موقعیت‌های شغلی فراوان همواره در بین مهاجرین از محبوبیت بالایی برخودار بوده است. همچنین، این کشور با داشتن بهترین دانشگاه‌های کشور و استانداردهای بالای آموزشی هر ساله یکی از مقاصد مهاجران تحصیلی از سراسر جهان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کانادا دارای بهترین دانشگاه‌های جهان بوده که از جمله آن می‌توان به تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مونترال، مک مستر، واترلو، وسترن، کلگری و کویین اشاره کرد. دانشگاه‌های معروف این کشور در رنکینگ جهانی بین 29 تا 239 قرار گرفته‌اند.

تحصیل دکتری در کانادا

دانشجویان مقطع دکترا با تحصیل در این مقطع می‌توانند به راحتی اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. هزینه‌های تحصیل در مقطع دکترا در کانادا ارزان‌تر از مقطع کارشناسی و ارشد است و دانشجویان از شانس بیشتری برای دریافت فاند و بورسیه تحصیلی برخوردار هستند. معدل مورد نیاز برای پذیرش در مقطع دکترا باید حداقل 15 یا 16 به بالا باشد. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا حدود سه تا 6 سال طول می‌کشد و شروع ترم تحصیلی از سپتامبر بوده و تا پایان ماه آوریل طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

متقاضیان باید دارای مدرک آیلتس با نمره قبولی 7 و یا معادل آن در دیگر آزمون‌های معتبر زبان باشند. از دیگر شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در این مقطع می‌توان به برخورداری از سابقه تحصیلی درخشان، داشتن مقالات چاپی و قبولی در آزمون های GRE، GMAT اشاره کرد. همچنین، برخی دانشگاه‌ها و رشته‌ها از دانشجویان مدرک سابقه کاری نیز می‌خواهند.

دریافت کمک هزینه تحصیلی در کانادا

یکی از مراحل پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا، انجام مصاحبه با استاد دانشگاه بوده و استاد می‌تواند او را تایید و یا رد کند. بنابراین، در این مرحله دانشجویان باید تلاش کنند تا نظر استاد را به خود جلب کنند. همچنین، دانشجویان خارجی با عبور از این مرحله قادر خواهند بود، فاند تحصیلی دریافت کنند.

از جمله بورسیه‌های تحصیلی مقطع دکترا این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فلوشیپ تحصیلات تکمیلی دانشگاه منیتوبا

بورسیه مقطع دکتری پییر الیوت ترودو

بورسیه دانشگاه تورنتو برای ایرانیان

بورسیه تحصیلات تکمیلی ونییر

بورسیه تحقیقاتی IDRC

فاند اکولوژیکی

زمان پذیرش دانشگاه‌های کانادا

متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور باید به ددلاین و آخرین زمان پذیرش دانشگاه‌ها توجه داشته باشند. زمان پذیرش برای فصل پاییز بین ماه دسامبر تا مارس و برای فصل زمستان بین ماه سپتامبر تا نوامبر و پذیرش فصل بهار در ماه فوریه است. بهترین زمان اپلای برای اکثر دانشگاه‌های این کشور 15ام ژانویه است.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کار

یکی از مزایای اصلی تحصیل در کانادا، امکان کار پس از فارغ‌التحصیلی است. دانشجویان می‌توانند پس از پایان تحصیلات خود به مدت حداکثر سه سال در این کشور مشغول بکار شوند. پس از پایان 3 سال کار کردن در این کشور، اجباری برای ترک این کشور وجود ندارد و افراد می‌توانند برای گرفتن اقامت دائم پیش قدم شوند. تنها تحصیل در این کشور موجب به گرفتن اقامت دائم نمی‌شود و افراد باید پس از پایان تحصیل، به‌دنبال یافتن شغلی مناسب باشند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و سپس برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنند.

اخذ تابعیت کانادا

متقاضیانی که قصد گرفتن تابعیت این کشور را دارند، باید حداقل به مدت 5 سال در این کشور به کار و اشتغال مشغول باشند و به مدت سه سال مداوم مالیات‌های خود را به موقع پرداخت کرده باشند. از دیگر شرایط گرفتن تابعیت می‌توان به داشتن تسلط کامل به زبان انگلیسی و آشنایی کامل با قوانین و مقررات کشور کانادا اشاره کرد. همچنین، فرد متقاضی باید حداقل در طی 5 سال گذشته به مدت 3 سال مداوم در این کشور حضور داشته باشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع دکترا

  1. نهال رستمی گفته:

    کانادا خیلی برای مهاجرت و تحصیل گزینه مناسبیه و شرایط کار پیدا کردن هم راحت تر اونجا به نسبت کشور های اروپایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز