شرایط مهاجرت تحصیلی به فنلاند 2023

تورهای مسافرتی لحظه آخر

فنلاند با داشتن جمعیتی حدود 5 میلیون نفر، از جمله کم جمعیت‌ترین کشورها به‌شمار می‌رود. این کشور در شمال اروپا در منطقه اسکاندیناوی واقع شده است و یکی از قدرتمندترین کشورهای قاره اروپا محسوب می‌شود. سیستم مراقبت بهداشت و درمان گسترده، توزیع برابر ثروت، رفاه اجتماعی، شرایط اقتصادی و هزینه‌های کم زندگی در این کشور سبب شده تا فنلاند به‌عنوان یکی از گزینه‌های پرطرفدار متقاضیان مهاجرت تحصیلی تبدیل شود. مردم این کشور به زبان‌های سوئدی و فنلاندی صحبت می‌کنند. یکی از معمول‌ترین روش‌های مهاجرت به فنلاند، از طریق گرفتن ویزای تحصیلی این کشور است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در ادامه کاماپرس شرایط مهاجرت تحصیلی به فنلاند را بررسی می‌کنیم.

مهارت زبانی مورد نیاز برای مهاجرت به فنلاند

متقاضیان می‌توانند بدون داشتن مدرک آیلتس نیز برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور درخواست بدهند و در آزمون‌های اولیه آن شرکت کنند، به‌شرط آن‌که سطح و دانش زبان انگلیسی آنها در حد آیلتس 5.5 تا 6 باشد. همچنین، متقاضیان بین‌المللی قادر هستند در زمان تحصیل خود در دوره‌های رایگان آموزشی زبان فنلاندی شرکت کنند. دانشجویان اگر بتوانند این زبان را تا سطح A2 فرا بگیرند، از تخفیف 30 درصدی شهریه برخوردار خواهند شد و در صورتی که به زبان فنلاندی به‌طور کامل مسلط شوند، می‌توانند به‌صورت کاملا رایگان در این کشور تحصیل کنند.

مقطع تحصیل طول دوره مدرک زبان مورد نیاز جهت تحصیل به زبان انگلیسی هزینه تحصیل سالیانه به زبان انگلیسی
کارشناسی 3 الی4 سال آیلتس 6 حدود 10 هزار یورو
کارشناسی ارشد یک الی 2 سال آیلتس 6.5 بین 10 هزار الی 12 هزار
دکتری 3 الی 5 سال آیلتس 7 و بالاتر  رایگان

راز آسمان پایتخت

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی

هر ساله هر دانشگاه به‌صورت جداگانه، برای مقاطع مختلف بورسیه‌های خاصی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. علاوه بر آن، بورسیه‌های دولتی کشور فنلاند همچون بورسیه سیمو (CIMO) و بورسیه (EDUFI) نیز از دانشجویان حمایت می‌کند. اخذ بورسیه تحصیلی ملزم به داشتن سوابق علمی درخشان، نمره بالای آیلتس، داشتن مقاله و فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاهی معتبر و عالی است.

بیشتر بخوانید:

کشور فنلاند دارای معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه‌های پزشکی در جهان است و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند به آسانی در تمامی کشورهای جهان مشغول به ‌کار شوند. همچنین، آنها قادر هستند تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را به صورت تخصصی ادامه دهند. دانشگاه لاپلند Lapland از معروف‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های معروف این کشور به‌شمار می‌رود. دانشجویان می‌توانند برای تحصیل در رشته‌هایی همچون فلسفه، حقوق، دامپزشکی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، هنر و پزشکی و غیره دانشگاه لاپلاند درخواست دهند. از جمله شرایط تحصیل و پذیرش در این دانشگاه قبولی در آزمون ورودی به زبان سوئدی یا فنلاندی است. در صورت قبولی در آزمون ورودی، دانشجویان می‌توانند همزمان برای پذیرش سه رشته اقدام کنند به شرط آن‌که برای هر رشته مدارک را به صورت جداگانه ارائه دهند.

هیچ‌گونه آزمون ورودی برای تحصیل در مقطع ارشد و دکترا این کشور وجود ندارد و آزمون ورودی تنها شامل متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی می‌شود. از جمله شرایط لازم برای پذیرش دانشجویان در مقطع ارشد داشتن معدل 13 به سالا و در مقطع دکترا معدل 15 به بالا است. در این دو مقطع دانشجویان قادر هستند که هنگام تحصیل خود 20 تا 25 ساعت و در تعطیلات خود تا 40 ساعت در هفته کار کنند.

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری

ویزای تحصیلی شما نیز فقط تا پایان دوره تحصیل اعتبار خواهد داشت و پس از آن اگر بخواهید در این کشور ماندگار شوید، می‌بایست ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری دو راه پیش روی متقاضیان است. افراد می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های این کشور برای یافتن شغلی مناسب تلاش کنند تا ویزای کاری را بتوانند اخذ کنند و یا از طریق گرفتن جاب آفر از یک کارفرمای فنلاندی، برای اخذ ویزای کار این کشور اقدام کنند. افراد می‌توانند پس از 5 سال زندگی مداوم در این کشور برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند.

انتهای پیام

اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت تحصیلی به فنلاند 2023

  1. ثریا فاضلی گفته:

    کشور موردعلاقه من برای زندگی یه جای آروم و کم جمعیت با آب و هوا و رفاه و آزادی اجتماعی خوب ولی خیلی سخت گیره برای قبولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز