شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش در مقطع دکتری

اتریش به‌دلیل برخورداری از دانشگاه‌های سطح بالا، کیفیت آموزشی عالی، پایبن بودن نرخ بیکاری، سطح رفاه اجتماعی و امکان تحصیل رایگان همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی دانشجویان بین‌المللی از سراسر دنیا بوده است. از جمله بهترین دانشگاه‌های اتریش می‌توان از دانشگاه اینسبروک، وین، گراتس، لینتس و زالتسبورگ نام برد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام بانکی، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

کاماپرس در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش در مقطع دکتری می‌پردازد.

شرایط تحصیل در اتریش

تحصیل دکتری در اتریش حدود سه الی چهار سال طول خواهد کشید. در ابتدا متقاضیان تحصیل دکتری در این کشور باید استاد راهنما پیدا کنند. سپس، باید مدارک لازم همچون نامه پذیرش از دانشگاه، پرداخت هزینه ویزا و فرم پر شده درخواست ویزا، گواهی محل اقامت، گواهی تمکن مالی،ریز نمرات و مدارک تحصیلی مقاطع قبلی را برای دانشگاه موردنظر ارسال کنند. دانشجویان برای ثبت‌نام در ترم زمستان باید تا قبل از ۵ سپتامبر و برای ترم تابستان تا ۵ فوریه درخواست و مدارک مورد نیاز را ارسال کرده باشند. افراد برای تحصیل در این مقطع به زبان آلمانی B2 و یا مدرک معتبر زبان انگلیسی نیاز دارند.

دانشگاه‌های اتریش را می‌توان به دو دسته دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تقسیم کرد. کشور اتریش از جمله کشورهای اروپایی استکه امکان تحصیل رایگان را برای دانشجوبان بین‌المللی در دانشگاه‌های دولتی خود فراهم آورده است‌.

راز آسمان پایتخت

از آن‌جایی‌که دانشگاه‌های اتریش تعداد محدودی از دانشجویان را می‌پذیرند، افرادی که خواستار تحصیل دکتری در این کشور هستند باید دارای رزومه قوی تحصیلی، سابقه پژوهش و تحقیق باشند تا بتوانند برای استاد راهنما درخواست دهند.

افراد می‌توانند علاوه بر دانشگاه‌های دولتی این کشور، در دانشگاه‌های خصوصی آن نیز تحصیل کنند. هزینه شهریه دانشگاه‌های خصوصی به نسبت دانشگاه‌های دولتی بیشتر خواهد بود.

بورسیه‌های تحصیلی مقطع دکتری

دانشجویان مقطع دکتری می‌توانند برای بورسیه نیز درخواست بدهند. از جمله بورسیه‌های دانشگاه‌های اتریش می‌توان به موارد زیراشاره کرد.

عنوان شرایط پذیرش
بورسیه دانشگاه سالزبورگ ودانشگاه اینسبروک ویژه دانشجویان دکتری و ارشد کشورهای توسعه‌یافته
بورسیه دانشگاه MODUL ویژه دانشجویان دکتری دانشگاه MODUL(افرادی که موفق به کسب این بورسیه بشوند، ازتخفیف ۵۰ درصدی شهریه برخوردار خواهند شد.
بورسیه دکتری CoQus دانشگاهاوین این بورسیه ویژه دانشجویان دکتری و ارشد است. اساتید و هیئت علمی برمبنا دستاوردهای علمی هر فرد این بورسیه را اعطا خواهند کرد.

اقامت پس از تحصیل

دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی، به مدت یک‌سال در این کشور به جست‌وجوی شغلی مناسب بپردازند. افرادی که موفق به یافتن شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود بشوند، کارت اقامت اتریش را دریافت خواهند کرد. افراد با کارت اقامت این کشور می‌توانند به‌طور دائم در این کشور ساکن شوند و سپس جهت اخذ تابعیت آن اقدام کنند. از دیگر مزایا دانشگاه‌های اتریش می‌توان به کمک آنها به فارغ‌التحصیلان در جست‌وجوی کار اشاره کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز