تبدیل بوئینگ 747 به متفاوت ترین هتل فرودگاهی جهان (فیلم)

بوئینگ 747
لست سکند

در فرودگاه آرلاندا در استکهلم، هتلی متفاوت وجود دارد که درون یک هواپیمای مسافربری بازنشسته بوئینگ 747 طراحی شده است. این هتل دارای 33 اتاق است که گرانترین آن در کابین خلبان واقع شده است. سازندگان آن بسیاری از جزئیات داخلی هواپیما، حتی ماسک های اضطراری اکسیژن را نیز حفظ کرده اند.

به گزارش کاماپرس، این جامبو جت بوئینگ 747 که در سال 1976 ساخته شد آخرین تحت مالکیت شرکت سوئدی Transjet که در سال 2002 ورشکست شد، بوده است. خطوط هوایی سنگاپور اولین مالک این هواپیما بود که بعدها با فروش به شرکت هواپیمایی پان آم سالها در آنجا خدمت کرد.

در دسامبر 2007، مقامات محلی مجوز ساخت و ساز برای تأسیس هتلی با عنوام Jumbo Stay در ورودی فرودگاه آرلندا را صادر کردند. در ژانویه 2008، هواپیما به محل موقت احداث منتقل شد که در مرحله اول فضای داخلی قدیمی برچیده شده و رنگ آمیزی جدید و نصب تزئینات اتاقها آغاز گردید. 450 صندلی از آن خارج شده و هواپیما به طور کامل ضد عفونی شد. این هتل مانند هر ساختمانی ساخته شده و تمام الزامات مربوط به کنترل و جداسازی آب و هوا در آن رعایت کرده است. همچنین تمام استانداردهای مصرف انرژی، گرمایش و تهویه هوا در آن لحاظ شده است.

در تابستان 2008 هواپیما به مقصد نهایی خود در ورودی فرودگاه آرلاندا منتقل شد و در آنجا بر روی دو گهواره فولادی روی یک پایه بتنی قرار گرفت. Jumbo Stay که هم اکنون به عنوان هتل فرودگاهی فعالیت می کند به خاطر قرار گرفتن در نزدیکی فرودگاه، نمایی متفاوت از باند فرود را ارائه به مهمانان خود ارائه می دهد که روزانه ده ها هواپیما از آن نشست و برخواست می کنند.

راز آسمان پایتخت

نوع هواپیما: بوئینگ 747-212B
سال ساخت: 1976
نام: Liv
تعداد اتاق: 33
تعداد کل تخت ها: 76 عدد
تعداد تخت در هر اتاق: 1-4 تخت
اندازه اتاق ها: حدود 6 متر مربع ، 3 متر تا سقف

بوئینگ 747

بوئینگ 747

مرتبط با : بوئینگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز