بیت کوین ۵۵ هزار دلاری و ۳ ریسکی که با آن مواجه است

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروز قیمت هر بیت کوین از ۵۵ هزار دلار هم بیشتر شد تا رکورد جدیدی به نام این ارز دیجیتال ثبت شود. همین رشد قیمتها باعث شده خیلی از مردم برای سرمایه گذاری در ارز دیجتال وسوسه شوند.

به گزارش کاماپرس، رشد قیمت بیت کوین از ابتدای سال میلادی تا کنون خیره کننده و عجیب گزارش شده است. این ارز مجازی براساس آمارها تا کنون حدود ۷۲درصد رشد داشته است،‌همین موضوع باعث شده خیلی از مردم دنیا و به خصوص مردم ایران که از بازار بورس، مسکن، طلا و دلار نا امید شده اند برای سرمایه گذاری در این بازار ترغیب شوند.

کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار ارز از حرکت مردم ایران برای سرمایه گذاری در این بازار خبر می دهند، بازاری که هنوز کسی از امنیت آن مطلع نیست و هیچ تضمینی برای برگشت پول در آن وجود ندارد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

با اینکه پیش بینی‌ها و تحلیل‌های مثبت درباره رمز ارزها در سایت‌ها و فضای مجازی رو به افزایش است،‌ اما وجود تحریم‌ها و عدم دسترسی به سیستم بانکی بین المللی ریسک چنین سرمایه‌گذاری در ایران را افزایش داده است. کارشناسان اقتصادی معتقدند سرمایه گذاری در این بازار پر از ریسک است که بهتر است قبل از سرمایه گذاری با آنها آشنا شوید.

راز آسمان پایتخت

۱-سقوط همیشه هست

دامنه نوسان قیمت در رمز ارزها بسیار باز است. ممکن است صبح امروز شخصی ۱۰۰ میلیون تومان دارایی داشته باشد ولی تا عصر به ۵۰ میلیون کاهش یابد. سقوط در این بازار وجود دارد و هیچ مبنایی در رشد و ریزش این رمز ارزها ندارد.

امین بهمنش کارشناس بازارهای بین المللی در مورد رمز ارزها به دنیای اقتصاد می گوید:« سقوط‌های بازار کاری به بلوغ بازار ندارد، هر چند هم در دنیا این ارزها شناخته شده باشند اما همچنان احتمال سقوط وجود دارد. »

۲- ضرر و زیان جبران نمی شود

رمز ارزها به این شکل نیستند که اگر زیان کردند بتوانند به جایی اعتراض کنند و هیچ سازمان اقتصادی داخلی و بین المللی و هیچ کشور دنیا سرمایه گذاری در این بازار را تضمین نکرده و این بزرگترین پاشنه آشیل این بازار است.

بهمنش در این باره می گوید:« امنیت این بازار برای ما ایرانی‌ها به دلیل وجود تحریم‌ها چندان زیاد نیست . موارد مختلفی را سراغ دارم که به خاطر مشخص شدن آی پی ایرانی پول در کارگزاری‌ها یا همان بروکرها بلوکه شده است.»

۳-از سرمایه گذارها حمایت نمی شود

هیچ قانونی در کشور برای رمزارزها وجود ندارد. هرمشکلی مثل سرقت رمز کیف الکترونیکی یا کلاهبرداری رخ بدهد، حمایت قانونی وجود ندارد. همچنین رمزارزها از برنامه‌های کلاهبرداری در امان نیستند. چون این فضا دارای حمایت قانونی نیست، احتمال کلاهبرداری و در نتیجه از دست دادن سرمایه در آن بالاست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز