خرید بیت کوین و ۶ نکته مهم که باید درباره آن بدانید

لست سکند

رشد عجیب و خیره کننده قیمت بیت کوین باعث شده خیلی از مردم به فکر سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و به خصوص خرید بیت کوین باشند.

به گزارش کاماپرس، قیمت بیت کوین امروز در حالی به ۴۷ هزار و ۴۳۱ دلار رسید که خیلی از کارشناسان بازار سرمایه پیش بینی می کنند این ارز دیجیتال در چند روز آینده از مرز ۵۰ هزار دلار هم عبور می کند. رشد قیمت بیت کوین ممکن است برخی افراد را وسوسه‌ ‌کند تا در این بازار سرمایه گذاری کنند.

کارشناسان معتقدند سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال به ویژه در مرحله انتخاب کوین به دانش و آگاهی نیاز دارد و همه نمی توانند در این بازار سود کنند. اما مهمترین نکاتی که برای خرید بیت کوین باید به آن توجه کرد چیست؟

۱-بدون دانش و آگاهی سرمایه گذاری نکنید

کارشناسان توصیه می کنند اولین گام برای ورود به بازار این ارزها کسب دانش و آگاهی است. همچنین بهتر است تازه واردها وارد معامله گری و نوسان گیری نشوند و به معامله ارز دیجیتال به عنوان سرمایه گذاری نگاه کنند.

راز آسمان پایتخت

۲-خرید و فروش بیت کوین در ایران غیر قانونی نیست، اما

نکته دیگر اینکه خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران غیر قانونی نیست، اما قانونی هم برای آن وجود ندارد. به همین دلیل ورود به این بازار احتیاط بیشتری می طلبد.

۳- از مرجع معتبر خرید کنید

خرید ارز دیجیتال از تلگرام یا سایتهایی که تخفیف های عجیب و غریب ارائه می دهند، کاری پر ریسک است به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند مراقب کلاهبرداری باشید.

۴-از درگاههای خارجی خرید نکنید

خرید ارز دیجیتال از درگاههای خارجی به خاطر تحریم ایران چندان توصیه نمی شود، چون امکان مسدود شدن آنها و از دست رفتن سرمایه وجود دارد.

۵- فقط از سایتهای شناخته شده و صرافی های معتبر خرید کنید

کارشناسان توصیه می کنند برای داشتن معامله امن به سراغ صرافی ها و سایت های شناخته شده داخلی بروید تا ریسک کلاهبرداری کمتر شود.

۶-رمز ارز را فراموش نکنید

زمان خرید از سایت ها مطمئن شوید تراکنش انجام شده و رمز ارز به کیف پول شما منتقل شده است . بعد از دریافت کلمه کلیدی باید آن را جای امنی یادداشت کنید. اگر رمز ورود به کیف پول فراموش شود دیگر به هیچ عنوان امکان بازیابی آن وجود ندارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز دیجیتال، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز