بهترین روش برای نگهداری از اشیای قیمتی

نگهداری از اشیای با ارزش- چه به لحاظ نقدی یا معنوی- می‌تواند به یکی از دغدغه‌های اصلی افراد تبدیل شود. به همین منظور استفاده از گاوصندوق و «سیف‌باکس» توصیه می‌شود. اما این دو محصول چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و هر کدام برای نگهداری چه نوع وسایلی مناسب‌ترند؟

به گزارش کاماپرس، سوالی که در ابتدا برای خریداران گاوصندوق مطرح می‌شود، این است که آیا سیف‌باکس همان گاوصندوق است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که سیف‌باکس‌ها، همان کاربرد گاوصندوق دارند. سابقه استفاده از این دو محصول به گذشته برمی‌گردد.

در قدیم برای نگهداری اشیای قیمتی، اسناد و چیزهای گرانبها، افراد به فکر ساختن جعبه‌های چوبی افتاده‌اند، با گذشت زمان ایده نوع فلزی آن در ذهن کلید خورد، در ادامه نگهداری کلید گاوصندوق و حفظ آن به یکی از چالش‌های خریداران تبدیل شد، به همین منظور، تولیدکنندگان به فکر ساخت سیف‌باکس‌ها افتاده‌اند که تا حدودی این چالش را رفع می‌کند.

سیف‌باکس بهتر است یا گاوصندوق؟

بعضی از افراد معتقدند که سیف‌باکس‌ها به دلیل وزن سبکی که دارند، حملشان توسط سارق از حمل گاوصندوق راحت‌تر است. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که در ساخت سیف‌باکس‌ها از سیستم‌های رمزگذاری استفاده شده است. همچنین در فضای داخلی سیف‌باکس‌ها، پیچ‌هایی تعبیه شده که با نصب آن بر روی دیوار و زمین، امنیت آن بیشتر می‌شود. زیرا که تنها در صورت بازشدن آن است که می‌توان پیچ‌ها را از آن جدا کرد. یکی دیگر از مزیت‌های این محصول، حمل و نقل آسان آن در زمان جابجایی منزل است، حال آنکه جایجایی گاوصندوق به خاطر سنگینی، برای سارق مقدور نیست و در مواقع تغییر مکان و … نیز باید از کمک افراد ماهر استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

سیف باکس هتلی یا دیجیتال؟

سیف‌باکس‌ها در بازار ایران به انواع هتلی، دیجیتال و اثر انگشتی تقسیم می‌شوند. هنگام سفر، به دلیل حمل آسان برای جابجایی اسناد و مدارک مهم، سیف‌باکس هتلی مناسب است، همچنین با استفاده هتل‌ها از این محصول، مسافران آرامش بیشتری از نگهداری مدارک‌شان دارند، علاوه بر این شکل ظاهری سیف‌باکس فضای هتل را نیز زیبا می‌کند.

در سیف باکس دیجیتال، به دلیل استفاده از رمز دیجیتال و امنیت بالایی که حاصل می‌شود، از انواع معمولی آن قیمتش بیشتر است.

سیف‌باکس اثرانگشتی نیز برای مدیران و افرادی که مدارک فوق امنیت دارند، استفاده می‌شود، که هم وزن سبک‌تری دارد و هم از امنیت بالایی برخوردار است.

بنا بر اعلام شرکت گنج بان، سیف‌باکس‌ها معمولا تا سقف ۲ میلیون تومان به فروش می‌رسند، همانطور که ذکر شد این محصول برای نگهداری اشیا کوچک و مهم مناسب هستند، اما اگر به دنبال حفظ جواهرات خود در منزل هستید، استفاده از گاوصندوق خانگی به‌صرفه‌تر است و با هزینه‌ای حدود ۳ میلیون تومان در دسترس است.

کدام یک از این دو محصول برای شما مناسب است؟

قبل از اقدام به خرید محصول، باید هدفتان را مشخص کنید. اگر تنها به فکر نگهداری اسناد و مدارک  هستید، سیف‌باکس به شما پیشنهاد می‌شود، اما اگر قصد نگهداری از اشیای گران‌قیمت نظیر طلا و جواهرات را دارید، و امنیت نیز برایتان مهم است، نسبت به خرید گاوصندوق اقدام کنید، زیرا احتمال سرقت نیز در استفاده از گاوصندوق کمتر است. حتی می‌توان برای امنیت بیشتر، از گاوصندوق‌های مخفی استفاده کرد که در زیر زمین جاسازی می‌شوند.

تفاوت‌ سیف‌باکس و گاوصندوق

از لحاظ لغوی، کلمه «سیف باکس» در انگلیسی به هر دو محصول اطلاق می‌شود، در زبان فارسی تفاوت‌هایی در ظاهر و کاربرد هر کدام وجود دارد. سیف‌باکس‌ها نسبت به گاوصندوق وزن کمتری دارند و سبک‌تر هستند، و موارد استفاده از آن برای نگهداری مدارک و اسناد است. از لحاظ امنیت، گاوصندوق‌ها گزینه مناسب‌تری برای خرید هستند.

گاوصندوق به دلیل متریال استفاده شده در آن، وزن سنگین و وجود الگوریتم‌های پیچیده، قیمتش از سیف‌باکس بیشتر است. برندهای زیادی در ایران مشغول به ساخت  و تولید سیف‌باکس هستند. از جمله این برندها می‌توان به سیف‌باکس گنج‌بان، کاوه، خرم، بامیل، گنجینه و ایگل اشاره کرد.

یکی از برندهای معتبر در فروش گاوصندوق، شرکت گنج‌بان است که از سال ۱۳۶۴، به ساخت انواع صندوق‌های نسوز، درب‌های خزانه و کمد بایگانی مشغول است.

مرتبط با : گنج بان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز