بزرگترین شاسی بلند دنیا ؛ شاهکار مرسدس بنز (عکس)

تور لحظه آخری-کاماپرس

شاید هیچ خودرویی راحت‌تر و لوکس‌تر از یک شاسی‌بلند با فاصله محوری زیاد و ارتفاع زیاد از سطح زمین نباشد. بسیاری از شاسی‌بلندهای بزرگ و حجیمی که تاکنون تولید شده است، ساخت برندهای سازنده خودروهای لوکس بوده است و برای سرنشینان نیز چیزی بیشتر از راحتی یک لیموزین و زیبایی و کلاس خودرو مطرح نیست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از سال 2000 میلادی به بعد شاسی‌بلندهای بزرگی با فاصله محوری زیاد به بازار آمدند و بازیگران بزرگی مانند فورد، جنرال موتورز و شورولت در این سگمنت حضوری فعال داشتند.

در سال 2013 کمپانی مرسدس بنز نسخه‌ای از بنز جی63 را معرفی کرد که با نام جی63 ای ام جی 6×6  شناخته شد. از این نسخه فقط 100 دستگاه که به صورت دست‌ساز تولید شده بود از کارخانه بیرون آمد. این نسخه برگرفته از مرسدس بنز جی-واگن‌هایی بود که پیشتر به ارتش استرالیا فروخته شده بود و از کابین استاندارد چهار در جی63 بهره می‌برد. در قسمت انتهایی نیز یک فضای بار به چشم می‌خورد و فاصله محورها نیز به 165.2 اینچ رسیده بود.

راز آسمان پایتخت

این پیکاپ شاسی‌بلند که برای شرایط سخت ساخته شده است دارای سه محور است و کف آن  18.1 اینچ از سطح زمین فاصله دارد. نیروی پیشران این خودرو غول‌پیکر را یک موتور هشت سیلندر 5.4 لیتری و دارای دو توربوشارژر تأمین می‌کند که می‌تواند 536 اسب بخار نیرو و 760 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد که نیرو را به هر شش چرخ منتقل می‌کند.

مرسدس بنز جی63 ای ام جی 6×6 می‌تواند ظرف 7.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست بیابد و حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : مرسدس بنز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز