همه چیز درباره اس یو 7 ؛ اولین خودرو کمپانی شیائومی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

حدود یک دهه پیش حرف و حدیث‌هایی مبنی بر ورود کمپانی اپل (سازنده گوش‌های هوشمند آیفون) به حوزه خودروسازی به گوش رسید اما هیچ خبری از آن نشد، ولی به تازگی یک تولیدکننده دیگر گوشی‌های هوشمند مرزها را کنار زده و به صنعت خودروسازی ورود کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمپانی چینی شیائومی با عرضه نخستین خودرو خود وارد بازی بزرگی شده است و با تولید سدان تمام برقی شیائومی اس یو7 (Xiaomi SU7) قصد دارد به رقابت با رقبایی مانند پورشه تایکان برقی و تسلا مدل S بپردازد.

تیپ پایه شیائومی اس یو7 به یک موتور برقی مجهز شده است که نیرویش را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این موتور برقی می‌تواند 294 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند و شتاب صفر تا 100 آن 5.3 ثانیه اعلام شده است. این تیپ کمتر از 667 کیلومتر برد دارد.

راز آسمان پایتخت

شیائومی اس یو7 تیپ Max به یک باتری 101 کیلوواتی مجهز شده است و ظرف مدت 2.78 ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست بیابد.

این سدان جدید می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی برابر با 800 کیلومتر را بپیماید و از این لحاظ توان رقابت با پورشه تایکان را خواهد داشت. خودرو مذکور از دو موتور برقی بهره می‌برد که نیروی‌شان را به هر چهار چرخ منتقل می‌کنند. دو موتور برقی تیپ Max در مجموع 664 اسب بخار نیرو و 838 اسب بخار گشتاور دارند و آن را به یکی از گزینه‌های مطرح در حوزه خودروهای تمام برقی تبدیل می‌کنند.

سدان برقی شیائومی اس یو 7 به یک سیستم لیدار (LiDAR) یکپارچه مجهز شده است. این سیستم دوربین‌ها و سنسورهای زیادی را در اطراف خودرو به کار می‌گیرد و اطلاعات لازم را در اختیار فناوری خودران Xiaomi Pilot قرار می‌دهد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

 

مرتبط با : شیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز