برای افزایش کیفیت لوازم یدکی ، بازار باید رقابتی شود

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شاید وقتی حرف از فروش آنلاین به میان می آید، توجه همگان به وسایل خوراکی و پوشاک جلب شود اما شرایط پاندمی کرونا مبادلات را طوری تغییر داد که حتی لوازم یدکی خودرو نیز جزو کالاهایی شد که مردم رغبت به خرید اینترنتی آن پیدا کردند و فروشگاه هایی هم اکنون در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم یدکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اورجین پارت، یکی از فروشگاه های مجازی لوازم یدکی خودرو است که با هدف ارائه لوازم یدکی اصل کار خود را آغاز کرده. این شرکت ارائه محصولات با کیفیت و قمیت مناسب لوازم یدکی را در سراسر ایران انجام می‌دهد که در ادامه گفتگوی کاماپرس با رجایی مدیر عامل این شرکت را می‌خوانید:

هدف اصلی تاسیس اورجین پارت

رجایی درباره هدف اصلی تاسیس این شرکت گفت: شرکت اورجین پارت را  با هدف ارائه لوازم یدکی اصلی خودرو به مردم راه اندازی کردیم و هدف مان این است که از بهترین برندهای موجود، نمونه های اصلی آن را به مردم عرضه کنیم تا آنها دردسر تهیه این اجناس نداشته باشند. انتخاب قطعات خودرو نیاز به تخصص دارد و همیشه این دغدغه در خریدار وجود دارد که آیا آن قطعه از اصالت کافی برخوردار است یا خیر.

وی افزود: نیت ما این است که فرهنگ رقابت سالم جا بیفتد و برنده اصلی آن مصرف کننده باشد. سخت است که مردم با این افزایش قیمت‌های هر روزه بتوانند قطعه با کیفیت و مناسب تحویل بگیرند.

راز آسمان پایتخت

به گفته مدیر شرکت اورجین پارت، برای ارائه قطعات با قیمت مناسب به خریداران، قطعاتی را که موجود در انبار داریم، به قیمت سابق ارائه می‌کنیم؛ کار دشواری است اما سعی داریم تعادلی در این راستا ایجاد کنیم. لذا تا جایی که ممکن است افزایش قیمت را کمتر از قیمت بازار در نظر می‌گیریم تا قطعات با قیمت مناسبی دست مصرف کنندگان برسد.

فرهنگ خرید آنلاین با شیوع کرونا بیشتر از قبل جا افتاده است

رجایی با اشاره به تاثیرات کرونا در روند فعالیت این شرکت عنوان کرد: شیوع کرونا باعث جا افتادن فرهنگ خرید آنلاین شده است؛ تا قبل از این مردم کمتر اعتقاد و اعتمادی به خرید آنلاین داشتند، اما بعد از پاندمی کرونا مردم ترجیح دادند از منازل خود اقدام به خرید کنند.

البته عواملی همچون تاخیر در تحویل کالای خریداری شده، عدم کیفیت و مناسب نبودن قیمت  باعث شده بود تا مردم کمتر به خرید آنلاین اعتماد داشته باشند اما از زمان شیوع کرونا، فروشگاه های مجازی اجناس باکیفیت و دقیقا مطابق آنچه تبلیغ شده بود به دست مردم می‌رسانند و از سوی دیگر فروشگاه‌های آنلاین واسطه‌های کمتری را در برگرفته و مقدار کمی با قیمت بازی می‌کنند، لذا مردم خریدی بهتر را با قیمت مناسب‌تری تجربه می‌کنند.

با توجه به این موارد، اورجین پارت هم در صدد افزایش این اعتماد است و سعی دارد خدماتی بهتر و مفیدتر ارائه کند تا مشتریان بتوانند رقابتی بودن قیمت‌ها را احساس کرده و مقداری دردسر خرید کمتر شود.

رجایی درباره جشنواره‌های فروش این شرکت برای شب عید نیز گفت: امسال بیشتر درگیر توسعه خدمات و توسعه مجموعه‌مان هستیم. تخفیفاتی هم در طول سال در سایت اعمال شد. جشنواره فروش و خدمات مرتبط با تعمیر و نگهداری خودرو داریم که بعداً  اعلام می‌کنیم و امیدواریم برای مردم جالب باشد و بتوانند از آنها استفاده کنند.

قطعات یدکی پرمصرف کدامند؟

مدیرعامل شرکت اورجین پارت درباره مهمترین قطعاتی که مردم استفاده می‌کنند، این چنین گفت: برخی قطعات مانند تایمینگ خودرو و تسمه تایم باید حتما بعد از به پایان رسیدن طول عمر مفیدشان تعویض شوند و افراد نباید برای این کار، منتظر خراب شدن این قطعات باشند؛ بلکه شرکت تولیدکننده طول عمری را برای آنها در نظر گرفته است و اگر تعویض نشوند باعث بروز مشکلاتی برای خودرو می‌شوند و هزینه تعمیرشان چندین برابر هزینه تعویض این قطعات است. اما قطعات مصرفی مانند لنت و همینطور دیسک و صفحه هم باید به موقع تعویض شوند تا موجب خسارت بیشتر نشوند.

کیفیت یک خودرو اول از همه به طراحی آن برمی‌گردد

مدیرعامل شرکت اورجین پارت با بیان اینکه در کیفیت خودروهای داخلی عوامل زیادی موثر هستند، تصریح کرد: کیفیت یک خودرو اول از همه به طراحی آن بر می‌گردد و اینکه قطعاتی که برای آن ماشین در نظر گرفته می‌شود، از چه نوعی هستند؛ کیفیت مونتاژ و خط تولید هم مهم هستند. طراحی برخی از خودروهای ایرانی به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد و شاید برای آن زمان استاندار مناسبی داشته‌اند اما با توجه به بازار رقابتی فعلی دیگر آن استانداردها کافی نیستند.

رجایی با اشاره به اینکه طراحی ها و استانداردهایی که هم اکنون در دنیا مدنظر است، چندین سال قبل اصلا مطرح نبوده، گفت: نمونه آن، ایربگ است که تا چند دهه پیش  وجود آن معنا نداشت. ولی هم اکنون تعداد ایربگ‌ها و جایی که قرار می گیرد و دیگر موارد مدنظر در استاندارد خودروها بسیار مهم هستند و ارتباط مستقیم با جان و سلامت راننده و سرنشینان خودرو دارد. اضافه کردن برخی از این استانداردهای جدید به طرح‌های قدیم مشکلات خاص خود را دارد و به شکل صد درصد نمی توان از آنها استفاده کرد.

کنترل کیفیت قطعات خودرو مهم است

رجایی با اشاره به اینکه استفاده از قطعات به کار رفته در کیفیت خودرو مهم است، گفت: کارخانجات قطعه‌های خود را از برخی شرکت‌هایی تهیه می‌کنند که متاسفانه بحث افزایش قیمت ها و برخی اوقات سودجویی‌های بیش از حد باعث می‌شود قطعه ای که اول کار به کارخانه ارائه می‌شود، به مرور کیفیتش افت کند. کنترل کیفیت هم مهم است و باید هر از گاهی این قطعات خریداری شده، آزمایش شوند تا کارایی آنها بررسی شود و از حفظ کیفیتش مطمئن شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر عرصه برای تولیدکنندگان قطعات رقابتی تر شود، آن تولیدکننده همیشه سعی در حفظ کیفیت خوب تولیدات خود خواهد داشت تا از گردونه رقابت حذف نشود. از سوی دیگر کارخانجات تولید خودرو باید در کیفیت مونتاژ و کیفیت نهایی خودرو نیز، نظارت بیشتری داشته باشند تا خودرویی با کیفیتی را ارائه دهند.

نقش غیرقابل انکار دولت در حمایت از کسب و کارها

رجایی با بیان اینکه دولت‌ها همواره نقش خیلی مهمی در حمایت از کسب و کارها خصوصا از جنس نوپا دارند، تصریح کرد: حمایت مالی و تسهیلاتی دولت بسیار مفید است، بحث مالی در قالب وام می‌تواند کمک کننده باشد. سود وام‌ها، زمان تنفس و بازپرداخت آن نیز برای کارهای نوپا مهم هستند. مشوق‌های مالیاتی نیز برای سرپا شدن این کسب و کارهای جدید و توسعه شان می‌تواند موثر باشد.

 

 

 

 

مرتبط با : اورجین پارت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز