با 5 مورد از کاربردهای ناودانی آشنا شوید

لست سکند

ناودانی‌ها محصولات همه کاره‌ای هستند که در وزن‌های سبک و سنگین تولید می‌شوند. این محصول فولادی بادوام عالی خود می‌تواند ساختاری سخت ایجاد کند. استحکام و مقاومت دربرابر زنگ زدگی، آن را به یک کالای پرکاربرد در بازار آهن تبدیل کرده است.

کاماپرس در ادامه به بیان انواع کاربردهای این محصول فولادی می‌پردازد.

ساخت دیوار

ناودانی گالوانیزه اغلب برای ساخت دیوار استفاده می‌شود. این محصول فولادی در ساخت مواردی مانند انبارها، کارگاه‌ها، گاراژها و سایر سازه‌های فلزی نیز کاربرد دارد. ناودانی معمولاً به صورت عمودی از پایین دیوار به سمت بالا اجرا می‌شود. در این شرایط به تحمل بار عمودی ساختمان کمک ویژه‌ای می‌کند. ناودانی‌ها می‌توانند برای ایجاد قاب‌های ایمن برای پنجره و در استفاده شوند. این محصول گالوانیزه با اسکلت فلزی و چوبی ساختمان‌ها سازگار است.

پشت بام‌ها و سقف

ناودانی گالوانیزه درواقع پشتیبانی لازم را برای یک عرشه پشت بام فراهم می‌کند. استفاده از ناودانی جایگزین بهتری برای تیرهای چوبی است. ناودانی‌ها در مقایسه با چوب، ماندگاری طولانی، مستحکم و مقاومت در برابر پوسیدگی دارند. این محصولات، شکاف میان درزها را از بین می‌برد و بستری جهت ایجاد نقاط اتصال مورد نیاز را فراهم می‌کند.

ساخت تاسیسات دریایی

تیرآهن، ناودانی و نبشی سه محصول پرکاربرد در ساخت سازه‌های دریایی هستند. مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و استحکام مطلوب باعث شده تا استفاده از این سه محصول، از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد. سکوهای نفتی، اسکله‌ها و شناورها از جمله سازه‌هایی هستند که ناودانی در ساخت آن نقش حیاتی ایفا می‌کند.

راز آسمان پایتخت

شاسی و قاب خودرو

پس از آن که ناودانی‌ها به اندازه‌ مورد نیاز تبدیل شوند، چندین عملیات برروی آن‌ها اعمال می‌شود. درنتیجه به طور گسترده در ساخت قاب وسایل نقلیه کاربرد دارند. ناودانی فولادی سنگین جهت ساخت ریل‌های اصلی خودرو به عنوان ستون فقرات اتومبیل عمل می‌کند.

سازه‌های فلزی

ناودانی‌ها برای ساخت سازه‌های فلزی و ساختمان‌هایی مانند انبارها و تریلرهای مسافرتی استفاده می‌شوند. ناودانی‌های سنگین می‌توانند ریل‌های قاب اصلی و زبانه‌هایی ایجاد کنند تا به وسیله نقلیه یدک کش متصل شوند. ناودانی همچنین برای ایجاد نرده و سقف تریلر جعبه‌ای استفاده می‌شود.

جدول زیر شامل قیمت روز ناودانی نستا و دیگر محصولات پرفروش بازار آهن می‌شود:

منبع: https://ahanmelal.com/steel-t-bars-studs-angles/steel-stud-price/nasta-foolad-stud

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز