با 5 شرکت بزرگ نفتی جهان آشنا شوید

شرکت نفت-کاماپرس
لست سکند

نفت و فرآورده‌های نفتی همچنان مهمترین منبع تامین انرژی در جهان به‌شمار می‌رود. شرکت‌های نفتی روزانه میلیاردها بشکه نفت تولید می‌کنند. این میزان از تولیدات ثروت بسیار زیادی را نسیب این شرکت‌های نفتی می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نفت و نیرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس 5 شرکتی که در ادامه معرفی می‌شوند بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی حال حاضر در جهان هستند.

شرکت نفت-کاماپرس

1.شرکت نفت عربستان سعودی (آرامکوی سعودی)

شرکت نفت آرامکوی عربستان بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان است. این شرکت در نظر میزان سودآوری نیز در رتبه اول قرار دارد. سهام این شرکت در آمریکا خریدوفروش نمی‌شود.

راز آسمان پایتخت

درآمد خالص این شرکت نفتی برابر با 330.3 تریلیون دلار آمریکاست. سودخالص این شرکت نیز برابر با 1.3 ترلیون دلار است. ارزش کل سرمایه این شرکت برابر با 7.5 تریلیون دلار است.

این شرکت نفتی روزانه چیزی در حدود 3.2 میلیون بشکه نفت استخراج می‌کند. همین مسئله آرامکو را به دومین ذخیره بزرگ نفتی با بیش از 270 میلیارد بشکه نفت بدل کرده است.

بیشتر بخوانید:

2.پتروچاینا PetroChina

شرکت پتروچاینا با سود خالص 367 بیلیون دلار و درآمد خالص 13 بیلیون دلار در رتبه دوم شرکت‌های بزرگ نفتی جای دارد. ارزش کل سرمایه این شرکت 95.8 بیلیون دلار است.

این شرکت در زمینه میدان نفتی، مهندسی ساخت و ساز نفتی و توسعه انرژی‌های جدید نیز فعالیت دارد. سهام این شرکت در آمریکا معامله می‌شود.

3.شرکت نفت و گاز ساینوپک  China Petroleum & Chemical Corp. (Sinopec)

شرکت نفتی ساینوپک سومین شرکت نفتی بزرگ جهان است. این شرکتی نفتی در زمینه تولید فرآورده‌های نفتی و شیمیایی فعالیت دارد. برخی از محصولات این شرکت از این قبیل است:

  • گازوئیل
  • دیزل
  • نفت سفید
  • لاستیک مصنوعی
  • رزین
  • سوخت جت
  • کودهای شیمیایی

این شرکت قصد دارد تا سال 2025 با افزایش تولیدات خود، چین را به بزرگ‌ترین پالایشگر نفتی جهان تبدیل کند. سود خالص این شرکت 353.2 بیلیون و درآمد خالص آن نیز برابر 14.3 بیلیون دلار است. ارزش سرمایه کل این شرکت نیز برابر با 62.3 بیلیون دلار آمریکا است. سهام این شرکت در آمریکا معامله می‌شود.

شرکت نفت سینوپک-کاماپرس

4.شرکت اکسان موبیل کراب Exxon Mobil

این شرکت آمریکایی در زمینه استخراج، تولید، صادرات و واردات نفت و گاز طبیعی فعالیت دارد. اکسان موبیل همچنین در زمینه تولید انرژی برق نیز فعال است. این شرکت محصولات متفاوتی از جمله سوخت، روغن‌های روان‌کننده و دیگر مشتقات نفتی را روانه بازار می‌کند.

این شرکت از نظر ارزش کل پس از آرامکو در رتبه دوم قرار دارد. سود خالص این شرکت برابر با 280.4 بیلیون دلار و درآمد خالص آن نیز برابر با 23 بیلیون دلار است. ارزش کل این شرکت برابر با 325.4 بیلیون دلار است. سهام این شرکت نیز در آمریکا معامله می‌شود.

اکسان موبیل-کاماپرس

5.توتال انرژیز (TotalEnergies SE)

این شرکت نفتی در فرانسه واقع شده است و در زمینه استخراج و تولیدات نفتی فعالیت دارد. نفت خام، گاز طبیعی و الکتریسیته‌ای که با کمترین میزان کربن تولید شده است از جمله محصولات این شرکت نفتی به شمار می‌رود.

درآمد خالص این شرکت برابر با 16 بیلیون دلار و سودخالص آن نیز برابر با 184.6 بیلیون دلار است. ارزش کل این شرکت نیز 146.4 بیلیون دلار است. سهام این شرکت نیز در بورس آمریکا معامله می‌شود.

توتال انرژیز-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : آرامکواکسان موبیلپتروچایناتوتالساینوپک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز