معرفی شرکت های برقی دارای بازدهی مثبت در بورس

لست سکند

بررسی عملکرد شرکت‌های برقی حاضر در بورس حکایت از این دارد که برخی از شرکت‌های قدیمی نیروگاهی تواسته‌اند با حداقل سود به عملکرد خود ادامه دهند و شرکت‌های با راندمان بهتر نیز بازدهی بالاتری ثبت کنند.

به گزارش کاماپرس، دولت برای جلوگیری از قطعی برق در زمان پیک مصرف در تابستان اعلام کرد که از سرمایه‌گذاران خصوصی در حوزه برق تجدیدپذیر در قالب ماده 16 قانون جهش دانش بنیان‌ها حمایت می‌کند، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. با این حال برای آگاهی از وضعیت شرکت‌های تولیدکننده برق در این گزارش به بررسی عملکرد شرکت های برقی حاضر در بورس پرداخته‌ایم.

نماد ونیرو

شرکت سرمایه‌گذاری نیرو با نماد ونیرو در 9 ماهه امسال حدود 9 تومان به ازای هر سهم خود سود عملیاتی ساخته‌ است. این شرکت با وجود اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل سود کمتری ساخته اما توانسته بازدهی مثبت 185 درصد در یک سال ایجاد کند و در سه ماهه گذشته هم بازدهی مثبت 7 درصد کسب کرد. این نماد نسبت به سایر شرکت‌های تولیدکننده برق در بورس عملکرد بهتری داشته‌ است.

راز آسمان پایتخت

نماد بجهرم

شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم در سال 1402 عملکردی تقریبا مشابه سال قبل داشته و به ازای هر سهم سودی 9 تومانی در 9 ماه داشته‌ است. این شرکت در سه ماهه گذشته افتی 10 درصدی و در یک سال رشدی 3 درصدی ثبت کرده‌ است.

نماد وهور

مدیریت انرژی امید تابان هور با نماد وهودر در 12 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند به ازای 4 تومان سود ساخته و به نسبت سود 5 تومانی سال مالی گذشته کمی افت داشته‌ است. این شرکت در سه ماهه گذشته بازدهی مثبت 11 درصد و برای یکساله بازدهی 26 درصده ثبت کرده‌ است.

نماد بکهنوج

تولید برق ماهتاب کهنوج با نماد بکهنوج در 9 ماهه امسال به ازای هر سهم 44 تومان زیان ساخته در حالی که سال گذشته در 12 ماهه حدود 43 تومان زیان ساخته بود. این شرکت در سه ماهه اخیر 16 درصد بازدهی منفی و در یکساله حدود 15 درصد بازدهی منفی ثبت کرده‌ است.

نماد بزاگرس

شرکت نیروگاهی زاگرس کوثر با نماد بزاگرس توانسته در 9 ماهه سال مالی جاری به ازای هر سهم 23 تومان سود بسازد در حالی که در 12 ماهه سال گذشته به ازای هر سهم سودی 14 تومانی ساخته بود. این نماد در سه ماهه جاری افتی 7 درصدی در بازدهی داشته و در یک سال رشدی 22 درصدی ثبت کرده‌ است.

نماد بمپنا

شرکت تولید برق عسلویه مپنا در 12 ماهه سال مالی منتهی به 30 بهمن 1402 به ازای هر سهم سودی 40 تومانی ساخته، در حالی که در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم سودی 46 تومان ساخته بود. این نماد در معاملات بازار سهم هم در سه ماهه اخیر بازدهی منفی 6 درصد و در یک ساله بازدهی مثبت 8 درصد ثبت کرده است.

نماد بپیوند

شرکت برق و انرژی پیوند‌گستر‌پارس با نماد بپیوند در 9 ماهه سال مالی اخیر به ازای هر سهم سودی 53 تومانی ساخته، در حالی که سال گذشته در 12 ماهه به ازای هر سهم سودی 51 تومانی ساخته بود. این نماد در سه ماهه گذشته بازدهی منفی 25 درصد و در یک ساله بازدهی مثبت 15 درصد ثبت کرده‌است.

براساس این گزارش شرکت‌های تولیدکننده برق در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییرات عجیبی در سوددهی نداشته‌‌اند، به همین دلیل بازدهی آنها هم به نسبت سایر گروه‌های بورسی پایین بوده‌ است.

انتهای پیام.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز