10 نماد پربازده بورس در بهمن ماه

خیلی‌ها تصور می‌کنند فقط در شرایطی می‌توان از بازار سهام سود برد که کلیت بازار مثبت باشد، در حالی که اینگونه نیست. در این گزارش به ده نماد پر بازده بورس در بهمن ماه 1402 پرداخته شده است.

به گزارش کاماپرس، در ماه‌های گذشته با وجود اینکه رشد نرخ تورم همچنان ادامه داشته است، اما بورس نزولی بوده و تنها تک نمادها رشد کرده‌اند.

1- نماد بورسی آ س پ

شرکت آ س پ با ارزش بازار 2795 میلیارد تومانی در بهمن ماه بازدهی 63 درصدی داشته است و در معاملات روزهای اخیرش هم همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است.

2- نماد بورسی تمحرکه

شرکت ماشین سازی نیرو محرکه با نماد تمحرکه با ارزش بازار 576 میلیارد تومانی در بهمن‌ماه بازدهی 57 درصدی ثبت کرده است. اما در روزهای اخیر به صف فروش کشیده شده زیرا در سه ماهه اخیر قیمت سهام آن بیشتر از 150 درصد رشد کرده بود.

راز آسمان پایتخت

3- نماد بورسی سمایه

بانک سرمایه با نماد سمایه با ارزش بازار 2776 میلیارد تومانی در بهمن ماه 47 درصد بازدهی داشته است. این نماد به دلیل اینکه طبق گزارش عملکرد 9 ماهه سال جاری به ازای هر سهم 1140 تومان زیان ساخته بار دیگر سهامدارانش وارد صف فروش شدند.

4- نماد بورسی زشگزا

شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد با نماد زشگزا با ارزش بازار 1519 میلیارد تومان دربهمن ماه 45 درصد بازدهی مثبت داشته است. حقوقی این نماد در روزهای اخیر سعی کرده با حمایت از معاملات مانع از خروج سهامداران خرد شود.

بیشتر بخوانید:

5- نماد بورسی فنر

شرکت پارس‌فنر با نماد فنر که در 9 ماهه امسال به ازای هر سهم 61 تومان سود ساخته است. این نماد در بهمن ماه بازدهی 44 درصدی داشته، اما در اسفند ماه نتوانست روند مثبت خود را حفظ کند.

6- نماد بورسی بیوتیک

شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران با نماد بیوتیک که در نیمه بهمن‌ماه عرضه اولیه شده تا پایان ماه بازدهی 40 درصدی ثبت کرد، اما قیمت آن افت کرده است. با توجه به اینکه این نماد تازه وارد بورس شده پیش‌بینی چگونگی ادامه روند آن بسیار سخت است.

7- نماد بورسی وثنو

شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین با نماد وثنو با ارزش 2133 میلیارد تومانی در بهمن ماه بازدهی 37 درصدی داشته است. این نماد به دلیل اینکه در 4 سال گذشته افت بسیار زیادی را تجربه کرده بود هم‌اکنون در حال جبران است، به طوری که در یک سال گذشته حدود 320 درصد بازدهی مثبت ثبت کرده است.

8- نماد بورسی سصفها

شرکت سیمان اصفهان با نماد سصفها با ارزش بازار 7334 میلیارد تومانی در بهمن ماه 37 درصد بازدهی داشته است. اما این نماد به دلیل اینکه از اردیبهشت 1402 تاکنون حدود 88 درصد افت قیمت داشته بار دیگر به کف قیمتی رسید. در واقع رشد بهمن ماه این نماد بعد از برخورد با کف قیمتی سال گذشته رخ داده است.

9- نماد بورسی کسرام

شرکت کاشی پارس سرام با نماد کسرام با ارزش بازار 1575 میلیارد تومانی در بهمن ماه امسال حدود 37 درصد بازدهی مثبت ثبت کرده است. این نماد هم اکنون با صف خرید همراه شده، زیرا با سقف تاریخی سال 99 فاصله زیادی دارد احتمال ادامه رشد آن وجود دارد.

10- نماد بورسی وارین

شرکت توسعه اقتصادی آرین با نماد وارین با ارزش بازار 1120 میلیارد تومانی در بهمن ماه 34 درصد بازدهی داشته است. این نماد در اسفند ماه وارد یک روند اصلاح قیمت شده و تغییر روند آن بستگی به حمایت سهامداران عمده دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : کارگزاری آگاهکارگزاری فارابیکارگزاری مفید
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز