نمادهای بورسی جذاب برای سهامداران در اسفند 1402

بازار سهام نزدیک به ده ماه اصلاح زمانی و قیمتی داشته و در حال حاضر از نظر تکنیکال در موقعیتی مطلوب قرار گرفته است. هرچند هنوز سایه ریسک تصمیم‌های دولت برای بازار وجود دارد، اما بسیاری از نمادهای بورسی در موقعیت ارزند‌ه‌ای قرار دارند.

کاماپرس در این گزارش، نمادهای بورسی جذاب برای سهامداران در اسفند 1402 را معرفی می‌کند.

در حال حاضر برخی از فعالان بازار سهام همچون فردین آقابزرگی و رضا روحی معتقدند که شاخص‌کل بورس از سطح حمایتی 2 میلیون واحد پایین‌تر نمی‌آید. به همین دلیل به نظر می‌رسد که ریسک‌های بازار در حداقل ممکن قرار داشته باشد، اما این مساله به معنای آن نیست که همه نمادهای بازار قابلیت رشد جهشی دارند. از این رو، باید وضعیت تکنیکالی و بنیادی هر یک از نمادها به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم پرتفوی مناسبی برای سرمایه گذاری بچینیم.

هر کدام از گروه‌های مختلف بورس هم اکنون موقعیت خاصی دارند؛ برای نمونه گروه بانکی منتظر تعیین تکلیف شدن نرخ تسعیر‌ ارز است. این نرخ در بودجه 1402 حدود 23 هزار تومان بوده و برای سال 1403 هم حدود 31 هزار تومان پیشنهاد شده است. در این میان بانک‌‌های ملت و تجارت به عنوان دو بانکی که بیشترین منابع ارزی را در اختیار دارند برای سرمایه‌گذاران جذاب هستند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

یکی دیگر از عواملی که باعث شده سرمایه گذاران برای انتخاب سهام مورد نظر خود به آن توجه کنند موضوع افزایش‌سرمایه شرکت‌ها از محل سود‌‌انباشته، افزایش‌سرمایه از محل تجدید ارزیابی است. در حال حاضر نمادهایی که بزرگترین افزایش سرمایه‌ها را در پیش دارند اخابر، ذوب، وپارس، حکشتی، های‌وب و چکاد هستند. به همین دلیل احتمالا در اسفند‌ماه با تقاضای بالایی روبرو می‌شوند.

چند سیگنال جدید برای رشد بورس

عامل دیگری که می‌تواند به عنوان یک سیگنال منجر به رشد قیمت سهام شود مجوزهای افزایش قیمت است که در ابتدای سال برای نمادها و گروه‌ها صادر می‌شود. سهام گروه مواد‌غذایی به دلیل اینکه در ابتدای سال تحت تاثیر انتظارات تورمی و مجوزهای سازمان حمایت با رشد قیمت مواجهند، در اواخر امسال و ابتدای سال آینده با رشد قیمت روبرو می‌شوند. به عبارت دیگر یکی از ویژگی‌های معامله گران در بورس پیش خرید کردن سهام شرکت‌هاست. به همین دلیل در هفته اخیر برخی نمادهای گروه زراعت همچون زماهان، زپارس، تلیسه و برخی نمادهای مواد غذایی همچون غگل، غدانه و غویتا مورد توجه قرار گرفته‌اند.‌

رشد بورس با نمادهای شاخص ساز

در شرایط کنونی گزینه دیگری که برای نوسان گیرها جذابیت بالایی دارد انتخابات پیش روی مجلس‌ شورای‌ اسلامی است. با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته بازار با افت‌های پیاپی مواجه بوده، دولت برای ایجاد فضای مثبت حتما در روزهای منتهی به انتخابات از بورس حمایت می‌کند. از آنجایی که دولت در شرایط مشابه همواره تلاش کرده از طریق نمادهای شاخص ساز رشد بورس را کلید بزند اینبار هم احتمالا همین اقدام را تکرار می کند.

در شرایط کنونی نمادهایی مانند شستا، فولاد، فملی، خودرو، سایپا، فارس بیشترین اثرگذاری را بر شاخص کل بورس دارند، به همین دلیل افزایش حجم معاملات این نمادها در روزهای اخیر مورد توجه سرمایه گذاران خواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز