بزرگترین میادین نفتی جهان که باید ببینید

میدان نفتی-کاماپرس

نگرانی‌ها درباره آلاینده‌های اقلیمی و انرژی پاک، کمکی به کاهش تقاضا نکرده است و تقاضای جهانی برای نفت هر روزه در حال افزایش است. یکی از مشکلات بزرگ کشور‌های نفتی جهان، تثبیت تولید از میدان‌های نفتی خود است. اغلب میادین نفتی در منطقه خاورمیانه قرار دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نفت و نیرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس کشور عربستان یکی از غول‌های نفتی جهان است و بیشتر از سایر کشورها از میادین نفتی بهره‌مند است. در این گزارش ۵ میدان نفتی بزرگ جهان را معرفی می‌کنیم.

1.    غوار

غوار از نظر ذخایر و تولید روزانه بزرگترین میدان نفتی جهان است که بیش از 2000 مایل مربع وسعت دارد. این میدان نفتی در فاصله 100 کیلومتری غرب و جنوب غربی شهر طهران و غرب شهر احسا و هفوف عربستان قرار دارد. نیمی از درآمد نفت کشور عربستان از  فروش نفت این میدان تامین می‌شود. غوار از ۶ حوزه استخراج نفت و گاز تشکیل شده که از شمال به جنوب به ترتیب عبارتند از: فرزان، عین دار، شدقم، عثمانیه خویه و حرض.

آریاک سفر

مالک و اداره‌کننده این میدان، آرامکوی دولتی عربستان سعودی، در سال 2018 با 111 میلیارد دلار سود به عنوان سودآورترین شرکت جهان معرفی شد. غوار نزدیک به چهار میلیون بشکه در روز تولید می‌کند که تقریبا 6 درصد از تولید روزانه جهان را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید:

2.    بورقان

میدان بورقان دومین میدان بزرگ نفتی در جهان است. این میدان آسان‌ترین محل استقرار نفت است و نفت آن روی زمین نشت می‌شود. میدان نفتی بورقان متعلق به شرکت نفت کویت است و نزدیک به نیمی از تولید نفت این کشور را تشکیل می دهد. بیشتر درآمد کشور کویت از این حوزه تامین می‌شود.

میدان بورقان روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت تولید می‌کند. در طول جنگ اول خلیج فارس، سربازان عراقی هنگام عقب نشینی، حدود 600 چاه بورقان را آتش زدند که به مدت هفت ماه سوخت.

میدان نفتی-کاماپرس

3.    میدان اهواز

اهواز از سال 54 شروع به کار کرده و مانند سایر میدان‌های کشور، در مالکیت شرکت ملی نفت ایران است. این میدان که در سال 2016 روزانه 750 هزار بشکه نفت تولید می‌کرد. اهواز بزرگترین میدان نفتی کشور ایران و یکی از میادین بزرگ جهان است.

میدان نفتی-کاماپرس

4.    وولف کامپ

ایالات متحده آمریکا، بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت در جهان است و دو میدان نفت در این کشور وجود دارد که 18 درصد از نیاز این کشور را تامین می‌کند.

وولف کامپ،یکی از میادین بزرگ نفتی جهان در آمریکا قرار دارد. طبق اطلاعیه‌های صادر شده از مرکز تحقیقات زمین‌شناسی وزارت کشور آمریکا، این میدان نفتی 450 میلیارد متر مکعب ذخیره نفت دارد.

میدان نفتی-کاماپرس

5.    قرنه غربی عراق

میدان نفتی غربی قرنه، در جنوب عراق و غرب شهر بصره قرار دارد. قرنه با ذخیره حدود 43 میلیارد بشکه نفت خام، یکی از بزرگترین میادین نفت جهان و دومین میدان نفتی کشور عراق محسوب می‌شود.

شرکت لوک اویل روسیه 75 درصد سهام این میدان را در اختیار دارد و توسعه این میدان نفتی را به عهده دارد. این شرکت قصد دارد در سال 2022 تولید نفت را 20 درصد افزایش دهد.

میدان نفتی-کاماپرس

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز