در این ۵ استان سیل می آید / تغییر مسیر سفرهای نوروزی

لست سکند

پیرو اطلاعیه وزارت نیرو، سخنگوی صنعت آب روز ۲۹ اسفند ماه با نگاهی به شدت بارندگی ها در دو استان ایلام و کردستان بر احتمال بروز سیلاب در ۵ استان هشدار داد. به همین دلیل برخی مسافران نوروزی به تغییر مقصد و مسیرهای جایگزین فکر می کنند.
به گزارش کاماپرس، وزارت نیرو دو روز پیش در اطلاعیه ای از احتمال بروز سیلاب در ۵ استان ایلام، کردستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین چهارمحال بختیاری خبر داده بود. حالا سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه بیش از 100 میلی‌متر بارندگی در استان کردستان و ۹۰ میلی‌متر در شهرهای استان ایلام شاهد هستیم، بار دیگر به مسافران هشدار داده که هموطنان باید در تردد از مسیرها احتیاط کنند.

بیشتر بخوانید: 

شهروندان برای اینکه گرفتار سیلاب نشوند علاوه‌بر بر اینکه باید سفرهای نوروزی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در روزهای بارندگی در شهرهای اعلام شده در جاده ها نباشند، باید به هشدارها نیز توجه کرده و در کنار رودخانه‌ها اتراق نکنند.
با توجه به ادامه بارندگی در چند روز اخیر زمین در حالت اشباع قرار دارد و نفوذ باران به حداقل رسیده، به همین دلیل روان‌آب در مسیرهای تردد خودروها خطراتی را به وجود می آورند.

راز آسمان پایتخت

راهکارهای سفرهای نوروزی بدون مخاطره

طبق اعلام وزارت نیرو بارندگی‌ها امشب تداوم خواهد داشت، به همین دلیل باید از تردد شبانه در استان‌های اعلام شده خودداری کرد. از طرف دیگر برخی مسافران به دنبال سفر مناطق شرق و جنوب کشور به جای غرب و جنوب غرب هستند.
یکی از عواملی که در سال‌های اخیر منجر به بروز سیلاب در اسفند و فروردین ماه شده است تعرض به حریم رودخانه‌ها، از بین رفتن جنگل‌ها و پوشش گیاهی و همچنین تغییرات اقلیمی بوده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز