چه استان هایی در نوروز 1403 با خطر سیلاب روبرو هستند؟

با توجه به اینکه توده بارشی بزرگ در روزهای آینده وارد کشور می‌شود برخی استان‌ها در نوروز 1403 خطر سیلاب دارند و مسافران باید از طبیعت گردی در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش کاماپرس، طبق اعلام وزارت نیرو یک سامانه بارشی در حال ورود به کشور است و برخی از استان‌های غربی و جنوب غربی را در مرز هشدار برای وقوع سیل قرار داده‌ است.

با توجه به اینکه تعطیلات نوروز در پیش داریم بسیاری از مردم برای اینکه چشم اندازهای طبیعی کشورمان را ببینند به مناطق کوهستانی در غرب و جنوب‌غرب کشور سفر می‌کنند. با توجه به این هشدارها احتمال وجود سیلاب وجود داشته و مسافران و گردشگران باید برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار ناشی از بالا آمدن آب، از اتراق در حریم رودخانه‌ها و سایر نقاط حادثه خیر، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بر اساس اطلاعیه وزارت نیرو، مردم باید در سفر به 5 استان خوستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری توجه کنند که در زمان طبیعت گردی در حریم رودخانه‌ها چادر نزنند. همچنین با توجه به اینکه پیش بینی شده در برخی استان‌ها مانند خوزستان حجم بارندگی بالای 200 میلی لیتر باشد، احتمال وقوع سیلاب در جاده‌ها هم وجود دارد، بنابراین رانندگان باید در زمان رانندگی هم به مسائل ایمنی و هم نشانه‌های افزایش بارندگی توجه کنند تا در صورت لزوم به مکان مناسب پناه ببرند.

وزارت نیرو اعلام کرده که سازمان‌های آبفای استان‌های کرمانشاه، خوزستان، ایلام و لرستان برای مقابله با حوادث ناشی از سیلاب در منطقه آماده باش خواهند‌بود. با این حال مسافران نوروزی باید به هشدارهای اعلام شده توجه کنند تا دچار حوادث ناخواسته نشوند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز