با ویژگی به روز شده و جذاب گوگل ارث آشنا شوید (فیلم)

گوگل ارث
لست سکند

توسعه دهندگان سرویس نقشه برداری گوگل ارث سرویس به روز شده Timelapse را به تازگی راه اندازی کرده اند که اکنون به شما این امکان را می دهد تا تصاویر ماهواره ای زمین را به صورت مرور زمان طی مدت 37 سال مشاهده کنید. تأثیرات تغییرات آب و هوایی بر روی کره خاکی در تصاویر گرفته شده از روی زمین به راحتی قابل ارزیابی نیستند. به لطف ماهواره ها، بشر توانست مقیاس کامل آنچه را که برای این سیاره اتفاق می افتد، بهتر درک کند و امروز Google Earth همچنان در دسترس ترین ابزاری است که می تواند به انسان کمک کند تغییرات در دهه های اخیر را مشاهده و مورد ارزیابی قرار دهد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از بلاگ گوگل، در این ویژگی جدید، نقشه ماهواره ای گوگل از داده های بیش از پنج میلیون تصویر استفاده می کند. تصاویر قدیمی توسط بایگانی برنامه Landsat تهیه شده و تصاویر جدید از ماهواره های Landsat 8 و Sentinel-2 بدست آمده است. توسعه دهندگان گوگل ارث داده ها و تصاویر عکس برداری شده طی سالهای 1984 تا 2020 را با هم ترکیب کرده و در نهایت 33 پانوراما از نقاط مختلف جهان ایجاد کردند. مهندسین گوگل سپس آنها را در 25 میلیون فیلم همپوشانی شده با وضوح مختلف در دسترس عموم قرار داده اند.

نتیجه بدست آمده یک نقشه ماهواره ای با مقیاس متحرک است که به شما کمک می کند تغییرات سطح سیاره زمین طی 37 سال گذشته را با وضوح بی نظیری مشاهده کنید. این نقشه در پورتال جداگانه ای قرار گرفته و گوگل در حال حاضر برخی مناطق را در کانال YouTube خود منتشر کرده است.

راز آسمان پایتخت

طبق گفته این شرکت، متخصصان آزمایشگاه CREATE در دانشگاه کارنگی ملون در توسعه گوگل ارث Timelapse نقش داشته اند. همچنین ناسا، سازمان زمین شناسی ایالات متحده و آژانس فضایی اروپا از دیگر شرکای گوگل در توسعه این سامانه هستند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز