با سپری آهنی در صنعت فولاد آشنا شوید

لست سکند

سپری آهنی از دو ورقه مسطح تشکیل شده است که به صورت عرضی و مرکزی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. در کنار سایر محصولات بازار آهن، سپری یا پروفیل T یکی از رایج ترین قطعات در صنعت فولاد است. ثبات طولی بالا، استحکام و تطبیق پذیری خوب، آن را به یک محصول پرکاربرد در ساخت و ساز تبدیل می‌کند.

کاماپرس در ادامه به شرح کامل‌تری از این محصول فولادی می‌پردازد.

نحوه ساخت و ویژگی‌ سپری آهنی

اصولا روش‌ معمول تولید پروفیل T شامل اکستروژن یا ریخته گری پیوسته می‌شود. انتخاب روش تولید به متریال و ضخامت دیوار مورد نظر بستگی دارد. پروفیل‌های T جدار نازک، ساخته شده از آلومینیوم، مس یا برنج، به روش اکستروژن تولید می‌شوند. در این فرآیند، یک ماده اولیه، معمولاً یک بلوک گرد، در سمت شکل‌دهی گرم شده و با فشار بالا از طریق قالب فشرده می‌شود. در مورد مقاطع T با دیواره ضخیم ساخته شده از فولاد یا آلومینیوم، وزن خود ماده کافی است تا در فرآیند ریخته گری پیوسته آن را به شکل دلخواه درآورد.سپری آهنی را می‌توان به راحتی سوراخ کرد، چسب زد یا با پرچ‌ها محکم کرد. تنها پروفیل‌های T ساخته شده از مواد مناسب مانند فولاد، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم را می توان جوش داد. به دلیل استحکام طولی بالا، پروفیل‌های T را فقط می‌توان در جهت دلخواه در ماشین‌های مخصوص خم کرد.

کاربرد سپری آهنی

پروفیل های T به ویژه برای تولید قاب‌های بسیار صلب، داربست و سایر سازه‌های باربر مناسب هستند. در مقایسه با مقاطع توپر یا توخالی، آن‌ها به مواد بسیار کمتری نیاز دارند. بنابراین از مقاطع T در ساخت و ساز در مکان‌هایی استفاده می‌شود که وزن کم با استحکام بالا ترکیب شود. سپری آهنی در ساخت و ساز داخلی بسیار محبوب است. در راه پله‌ها، لبه‌ای را فراهم می‌کند که به طور موثر از پله در برابر آسیب و سایش محافظت می‌کند. در قاب درها، پروفیل‌های T یک انتقال پایدار از یک پوشش کف به طبقه دیگر را تشکیل می‌دهند.

جدول زیر قیمت روز تعدادی از پرفروش‌ترین محصولات بازار آهن را دربر می‌گیرد:

راز آسمان پایتخت

منبع: https://ahanmelal.com/steel-t-bars-studs-angles/steel-t-bar-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز