با رعایت این نکات ارزان ترین بلیط هواپیما را بخرید!

تور لحظه آخری-کاماپرس

برخی افراد برای کاهش هزینه‌های سفر به دنبال فرصت‌هایی برای خرید ارزان بلیط هواپیما می‌گردند. برخی دیگر نیز به دلیل سفرهای مکرر کاری یا دانشجویی همواره به دنبال بلیط‌های ارزان هستند. اما این کار پیچیدگی‌های خاص خودش را داشته و نیاز به کمی آموزش دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ساده‌ترین روش پیدا کردن بلیط ارزان قیمت، جستجو در سایت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی است. پته، جامع‌ترین سیستم رزرواسیون آنلاین است که تمامی کاربران با مراجعه به آن می‌توانند برای خرید ارزان بلیط هواپیما اقدام کنند. خرید بلیط هواپپمای داخلی برای تمام شهرهای ایران از طریق وبسایت پته امکان‌پذیر است. در ادامه، نکات مهم خرید ارزان ترین بلیط هواپیما معرفی خواهد شد؛

بلیط سیستمی یا چارتری؟

به طور کلی، بلیط‌های هواپیما در دو نوع سیستمی و چارتری به فروش می‌رسد. قیمت بلیط سیستمی مستقیماً از طرف شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود. به همین دلیل، روش خرید بلیط‌های سیستمی تاثیری بر روی قیمت آن نخواهد داشت. این نوع بلیط‌ها امکان کنسلی و استرداد را دارند و قوانین آن از سوی شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود.

اما برای خرید ارزان بلیط هواپیما بهتر است به سراغ بلیط‌های چارتری یا لحظه آخری برویم. بلیط‌های چارتری توسط چارترکننده خریداری شده و به مرور فروخته می‌شود. این نوع بلیط‌ها به بلیط‌های زیر قیمت معروف هستند و البته فرآیند استرداد سخت‌تری دارند. به علاوه، قیمت بلیط‌های سیستمی برای کودکان کمی ارزان‌تر است؛ اما خرید بلیط ارزان چارتری برای کودکان امکان‌پذیر نیست.

راز آسمان پایتخت

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما

هر چند که به طور کلی، خرید بلیط‌های چارتری به صرفه‌تر از بلیط سیستمی است؛ اما فاصله بین مبدا تا مقصد و زمان بلیط هواپیما نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است. به عنوان مثال، کسانی که قصد سفر از تهران به مشهد را دارند، بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در فصل زمستان است. چرا که در این زمان، قیمت بلیط هواپیمای تهران-مشهد در کمترین حالت ممکن است. به علاوه، بهترین زمان خرید ارزان بلیط هواپیما داخلی، ماه‌های اردیبهشت، مهر، آبان و بهمن است. همچنین، خرید بلیط هواپیما برای آخر هفته‌ها معمولاً کمی گران‌تر خواهد بود.

خرید خود را به لحظات آخر موکول نکنید!

برخی افراد تصور می‌کنند که بهتر است برای پیدا کردن بلیط ارزان قیمت، خرید خود را به روزهای نزدیک سفر موکول کنند. اما این تصور کاملاً اشتباه است! به طور کلی، بهترین زمان خرید بلیط هواپیما 45 الی 50 روز پیش از زمان پرواز است. برای پروازهای خارجی حتی بهتر است که 5 الی 6 ماه زودتر اقدام کرد تا هزینه کمتری بابت خرید بلیط هواپیما صرف شود. گاهی اوقات خرید بلیط لحظه آخر از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است. اما این موضوع برای پروازهایی که مسافران زیادی دارد کاملاً برعکس خواهد بود!

گول تبلیغات کذب را نخورید!

بسیاری از مسافران به دلیل اینکه بلیط چارتری خود را از مراکز معتبر نمی‌خرند دچار مشکل می‌شوند. بنابراین، خرید بلیط هواپیما از مجموعه‌ها و آژانس‌های معتبر مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد. در غیر اینصورت، مسافر ممکن است با هواپیمای بی‌کیفیت، ساعت نامناسب پرواز و یا حتی پر بودن ظرفیت هواپیما مواجه شود!

البته یکی از راه‌های پیدا کردن بلیط ارزان قیمت، عضویت در کانال‌ها و باشگاه‌های آژانس‌های معتبر مسافرتی است. گاهی اوقات این آژانس‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای را برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ارائه می‌دهند. اما سوال این است که بهترین تخفیف‌ها را از کدام شرکت خدمات هوایی می‌توان دریافت کرد؟

خرید ارزان بلیط هواپیما از پته

کسانی که قصد خرید ارزان بلیط هواپیما را دارند می‌توانند تنها با چند کلیک در کوتاه‌ترین زمان ممکن، طیف گسترده‌ای از پروازهای موجود را در پته مشاهده کنند. اما مزایای خرید از پته به همین جا ختم نمی‌شود! کسانی که از این مجموعه بلیط خریداری می‌کنند، به لیست مسافران پته اضافه می‌شوند. بنابراین، در خرید بعدی علاوه بر استفاده از خدمات و تخفیفات ویژه می‌توانند اطلاعات خود را به صورت خودکار وارد کنند. به علاوه، امکان بهره‌مندی از پشتیبانی تیم مجرب و کارشناسان فروش پته به صورت تمام وقت از دیگر مزایای خرید از این شرکت معتبر خدمات هوایی است.

انتهای پیام

 

مرتبط با : پته
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز