بازدید از اتوبوس برقی زیما در تهران

تور لحظه آخری-کاماپرس

امروز شهردار تهران از اتوبوس برقی زیما بازدید به عمل آورد. این اتوبوس برقی چند روز پیش برای اولین بار به صورت آزمایشی در ناوگان حمل و نقل شهر اصفهان مورد استفاده قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در راستای تحقق اهداف شهری و تکریم جامعه شهروندی، رویکردی در شهرداری وجود دارد. طبق هماهنگی‌های انجام شده بازدید تخصصی از تعدادی اتوبوس دیزلی متعلق به شرکت عقاب افشان، ایران خودرو و همینطور اتوبوس برقی زیما، اولین اتوبوس الکتریکی ساخت داخل، انجام شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

امروز در این رابطه بهرام نکاحی، مدیرعامل اتوبوس رانی تهران، محمد عسگری، معاونت فنی و مهندسی اتوبوسرانی و کامبیز مرادی، مدیرعامل شرکت شتاب، توضیحاتی در مورد اتوبوس برقی زیما دادند. در همین بازدید اتوبوس زیما، ساخت شرکت شتاب، از منظر فنی، اجتماعی، اقتصادی و حاکمیتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

راز آسمان پایتخت

اتوبوس برقی زیما چه ویژگی‌هایی دارد؟

این اتوبوس در داخل کشور تولید شده است. تولید و طراحی زیرساخت‌های برقی برای رفت و آمد این اتوبوس در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا، مکو، انجام شد. بدنه و سایر متعلقات این اتوبوس هم توسط شرکت عقاب افشان ساخته شده که قبل از این اتوبوس‌های اسکانیا را می‌ساخت. این اتوبوس قابلیت جابجایی 33 مسافر را دارد.

یک پیشرانه برقی به قدرت 320 کیلووات و گشتاور هولناک 18 هزار و 500 نیوتون متر این اتوبوس را به سرعت هشتاد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. یک باتری لیتیومی با ظرفیت 318 کیلووات وظیفه تامین انرژی اتوبوس را برعهده دارد.

اتوبوس برقی زیما به دو روش پلاگ این و شارژر پانتوگراف شارژ می‌شود. زمان شارژ اتوبوس زیما مناسب به نظر می‌رسد. مسئولان امید دارند تا با ورود اتوبوس‌های برقی مناسب به ناوگان حمل و نقل کشور، آلودگی محیط زیست و مصرف انرژی به حداقل برسد و رفاه حال مسافران حداکثر شود.

مرتبط با : مپنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز