باتری ماشین ارزان شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با کاهش نرخ ارز قیمت باتری ماشین نیز کاهش یافته و 3 تا 4 هزار تومان در هر آمپر ارزان تر شده است.

به گزارش کاماپرس، انتظار می رفت بعد از کاهش نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار خودرو قیمت قطعات و ملزومات خودرو نیز با کاهش مواجه شود و به نظر می رسد این اتفاق به تدریج در حال رخ دادن است.

کاهش قیمت قطعات و ملزومات خودرو برای اقشار کم درآمد جامعه بسیار مهم تر از کاهش قیمت خودرو است چرا که اغلب این اقشار توان کافی برای خرید خودرو – حتی ارزان ترین خودرو موجود در بازار کشور یعنی پراید – را ندارند و در صورتی که قطعات و ملزومات خودروهای مستعمل آنها نیز دچار نقص و عیب شود، برای خرید و جایگزینی این ملزومات دچار مشکل می شوند.

باتری ماشین یکی از این ملزومات است که طی ماه های اخیر افزایش قابل توجه قیمت را تجربه کرده اما اکنون قیمت این کالا در حال کاهش است.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام دنیای خودرو، مجید فلاح زیارانی، از فعالان بازار باتری با اشاره به این که طی هفته‌های اخیر و با کاهش نرخ ارز، قیمت باتری‌های فرسوده نیز ریزش کرده است می‌گوید: «قیمت باتری‌های فرسوده در حال حاضر به‌هر آمپر ۶ هزار تومان رسیده است در حالی که پیش از این قیمت باتری‌های فرسوده‌ هر آمپر ۸ هزار تومان بود.»

بر اساس این گزارش، ریزش قیمت‌ها تنها شامل فرسوده‌ها نیست و افت نرخ دلار کاهش قیمت باتری نو را نیز در پی داشته است. درهمین زمینه یک کارشناس حوزه باتری به «دنیای ‌خودرو» گفته است: «شرکت‌ها در حال حاضر چندان مایل به خرید باتری‌های فرسوده نیستند. چرا که با کاهش قیمت دلار، نرخ باتری‌ نیز تا ۴ هزار تومـــان در هر آمپر کاهش یافته است.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز