اهمیت اجرای طراحی بیوفیلیک در مدارس

دیوار سبز در مدارس-کاماپرس

یک دانش آموز در طول 12 سال تحصیل خود، به طور متوسط یک سوم روز را در مدرسه می‌گذراند و این به معنای لزوم جدی گرفتن ویژگی‌های محیط آموزشی است. متاسفانه امروزه بسیاری از مدارس از حیاط‌های بزرگ برخوردار نیستند و نیاز به فعالیت بدنی دانش‌آموزان را با بردن آنان به باشگاه‌های مخصوص و مجهز جبران می‌کنند.

به  گزارش کاماپرس، نیاز این مدارس به فضای سبز، چیزی است که نه می‌توان به این راحتی آن را برآورده کرد و نه می‌توان نادیده گرفت؛ پس باید به سراغ گزینه‌های راحت و کم هزینه رفت که دوام زیادی هم داشته باشند. یکی از این گزینه‌ها استفاده از دیوارهای سبز است که از خزه تثبیت شده ساخته می‌شود و نیازی به مراقبت ندارند. خوشبختانه خرید گیاهان تثبیت شده کار نسبتا راحتی است که می‌توان با مراجعه به مراکز فروش یا به صورت غیرحضوری و سفارش آنلاین، این کار را انجام داد.

در این گزارش به مزیت‌های دیوار سبز در فضای مدرسه و همچنین ایده‌های مناسب برای آن ‌پرداخته است.

دیوار سبز در مدارس-کاماپرس

چرا دیوار سبز در مدارس مناسب است؟

دیوار سبز از خزه‌های تثبیت شده و گیاهان دیگری تشکیل ‌شده که رشد نمی‌کنند و نیازی هم به مراقبت ندارند. این نوع گیاهان زنده نیستند، ولی به ایجاد فضای سبز بدون زحمت و کم هزینه بسیار کمک می‌کنند. طبق تحقیقات انجام شده، قرار گرفتن در معرض فضای سبز به افزایش کارایی و تمرکز کمک می‌کند و باعث می‌شود که افراد احساس آسودگی و آرامش بیشتری داشته باشند. البته مزایای دیوار سبز فقط به این‌ موارد محدود نمی‌شود.

راز آسمان پایتخت

در ادامه به مزایای دیگر این دیوارها که آنها را برای فضای مدرسه مناسب می‌کند، پرداخته شده است.

1- کم هزینه بودن: اغلب مدارس بودجه محدودی دارند و برای صرف آن وسواس به خرج می‌دهند. خرید گیاهان گران قیمت و حساس از توان مدارس خارج است و از آن گذشته، برای محیط مدرسه هم چندان مناسب نیست؛ اما دیوارهای سبز در انواع بسیار گوناگونی وجود دارد که با صرف هزینه‌ای کم می‌توان آنها را خریداری کرد.

2- بی‌نیاز از مراقبت: یکی از معایبی که می‌توان در ایجاد فضای سبز به آن اشاره کرد، زحمت زیاد نگهداری از آنها است که بسیاری از افراد را برای خرید گیاهان مردد یا منصرف می‌کند. ماس وال یا همان دیوار سبز به دلیل مواد تشکیل دهنده تثبیت شده‌اش، هیچ نیازی به مراقبت ندارد؛ بنابراین خیال‌تان از بابت دردسرهای مراقبتی راحت باشد.

3- سازگار با انواع محیط‌ها: یکی از ویژگی‌های شگفت انگیز دیوار سبز، سازگاری آن با انواع محیط‌های داخلی است. تنها کاری که باید انجام داد، دور نگه داشتن آن از تابش مستقیم نور و همچنین حفظ رطوبت محیط است. به این ترتیب، عمر ماس وال بیشتر خواهد شد.

4- عایق صدا: کلاس‌های مدرسه اگر پرسروصداترین مکان‌ نباشند، حداقل یکی از بهترین مثال‌ها در این زمینه هستند. به­ویژه در مدارس ابتدایی که صدای دانش‌آموزان تا آسمان هفتم می‌رسد. تهیه عایق صدا برای تمام دیوارهای ساختمان مدرسه نیز هزینه زیادی دارد؛ اما خبر خوب این است که دیوار سبز می‌تواند نقش یک عایق صدای ارزان و زیبا را هم ایفا کند؛ بنابراین با استفاده از یک ماس وال می­توان از شر صدای بلند کلاس‌های بدون معلم در امان ماند.

5- دوام بسیار زیاد: فضای سبز همان طور که با شادابی خود می‌تواند اثر بسیار خوبی بر افراد بگذارد، به همان نسبت نیز می‌تواند با پژمرده شدن خود، تاثیر ناخوشایندی بر جای بگذارد؛ بنابراین یکی از معیارهای مهم برای فضای سبز در محیط آموزشی، دوام بالای آن است. ماس وال در صورت رعایت نکات اندک و راحت مراقبتی، می‌تواند تا سال‌ها دوام داشته باشد.

دیوار سبز در مدارس-کاماپرس

ایده‌های جدید برای دکوراسیون فضای مدرسه با دیوار سبز

پس از پرداختن به مزایای این نوآوری، دو ایده جدید و راحت برای دکوراسیون فضای مدرسه با دیوار سبز معرفی می­شود.

1- راهروی مدرسه با دیوار سبز: راهروی مدارس، یکی از مکان‌هایی است که بیشترین رفت و آمد دانش‌­آموزان را به خود اختصاص می‌دهد. برای زیبا کردن این محیط، می‌توان بخش‌هایی از دیوار راهروها را طبق سلیقه و بودجه خود با دیوار سبز تزئین کرد.

2- قاب خزه‌ای برای کلاس‌های درس: استفاده از دیوار خزه‌ای در کلاس‌های کوچک امروزی می‌تواند کمی مشکل‌ساز باشد، اما با استفاده از قاب‌هایی با اندازه مناسب می‌توان این مشکل راحل کرد. این قاب‌ها در اندازه‌ها، شکل‌ها و جنس‌های متفاوتی موجود است که البته همگی از خزه تثبیت شده ساخته می‌شوند.

دیوار سبز مدارس-کاماپرس

خرید دیوار سبز از “بست ماس”

امروزه مراکز زیادی وجود دارند که با پرورش و فروش گیاهان متنوع و کاربردی، به گسترش فضای سبز در خانه‌ها، مدارس و انواع محیط‌های داخلی کمک می‌کنند. یکی از این مراکز، مجموعه بست ماس است که انواع ماس وال را به طرفداران آن ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع این گیاهان کاربردی می‌توانید به وبسایت بست ماس به آدرس bestmoss.com مراجعه کنید. در صورت نیاز به تماس مستقیم با این مجموعه نیز می‌توانید در ساعات اداری با شماره تلفن 09033797889 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز