انواع ویزای عربستان برای ایرانیان

لست سکند

عربستان مبدا اسلام و اولین کشور از نظر میزبانی از گردشگران مسلمان است. البته گردشگری در این کشور فقط به مراسم­‌های حج و زیارت و انجام اعمال در مدینه و مکه محدود نمی‌شود. به عبارت دیگر، ویزای عربستان فقط برای گردشگری مذهبی صادر نمی­‌شود و این کشور هر ساله میزبان گردشگرانی است که برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تجاری این کشور، به آن سفر می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش انواع ویزای عربستان و شرایط دریافت هر کدام از آنها را بررسی کرده است.

ویزای عربستان برای حج تمتع و حج عمره

حج تمتع یا همان حج واجب، اصلی‌ترین دلیل ایرانیان برای سفر به عربستان است. حج عمره نیز نوع غیر واجب حج است که مراسم­‌ها و شهرهایی که برای زیارت و انجام اعمال به آن‌ها سفر می‌شود، همانند حج واجب محدود و مشخص است. تهیه ویزا برای این دو نوع از سفر به عربستان متفاوت از سایر ویزاهای این کشور بوده و توسط سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.

به دلیل قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان در سال‌های گذشته، این نوع از مسافرت ایرانیان به عربستان متوقف شده است، اما با گفت‌­وگو‌ها بین دو کشور و تصمیم بر برقراری روابط، به زودی شاهد آغاز دوباره سفرهای حج خواهیم بود.

راز آسمان پایتخت

ویزای توریستی عربستان

برای دیدن جاذبه‌های گردشگری باید ویزای توریستی عربستان را تهیه کرد. مدت اعتبار این ویزا 90 روز بوده و با آن می­توان در کشور عربستان اقامت و از همه شهرهای آن دیدن کرد. دارندگان این ویزا می‌توانند در مراسم عمره نیز شرکت کنند و نیازی به تهیه ویزای خاص حج عمره ندارند.

بعد از دریافت ویزای عربستان باید بلیت دوطرفه هواپیما خریداری کرد و اقامت فرد توسط یک شرکت مسافرتی، رزرو و تایید شده باشد. این ویزا به صورت آنلاین و الکترونیکی توسط سازمان حج و زیارت صادر می شود و جهت تسهیل در امور می توانید از  شرکت‌های مسافرتی دارای مجوز اقدام کنید. برای دریافت این ویزا، گذرنامه متقاضی باید حداقل تا یک سال اعتبار داشته باشد.

شهر الخبر

ویزای تجاری و ویزای کار

ویزای تجاری و ویزای کار عربستان مختص کسانی است که برای کار یا انعقاد قراردادهای تجاری، شرکت در کنفرانس‌ها و هر نوع مسافرت غیر توریستی و غیرشخصی به عربستان سفر می‌کنند. برای دریافت این ویزا باید درخواست خود را به همراه جزئیات و دلایل سفر به سفارت عربستان ارائه داد. برای این منظور ارسال مدارکی همچون کپی گذرنامه با حداقل دو سال اعتبار و کپی دعوت‌نامه و مدارک تجاری مرتبط ضروری است.

با ویزای کار می‌توان در یک شرکت مستقر در کشور عربستان استخدام شد. این ویزا می‌تواند حداکثر تا دو سال اعتبار داشته باشد و بعد از آن با شرایطی قابل تمدید است. برای دریافت این ویزا، گذرنامه فرد باید بیش از دو سال اعتبار داشته باشد.

ویزای اقامت پرمیوم عربستان

این ویزا برای اقامت طولانی مدت در عربستان در نظر گرفته شده است و بیشتر مختص صاحبان سرمایه و افرادی است که توانایی مالی خرید ملک، راه اندازی شرکت و سرمایه گذاری در این کشور دارند. این اقامت در دو نوع یک ساله و نامحدود و بر اساس میزان و نوع سرمایه گذاری به متقاضی داده می‌شود.

برای دریافت این ویزا علاوه بر تمکن مالی به گواهی پزشکی مبنی بر نداشتن بیماری‌های مسری و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری نیز نیاز است. این ویزا برای افراد زیر 21 سال سن صادر نمی­‌شود و اعضای خانواده نیز همراه با فرد متقاضی امکان اقامت در عربستان خواهند داشت.

تور عربستان سعودی - همیشه سفر

سایر ویزاهای کشور عربستان

ویزای عربستان محدود به موارد فوق نیست و می‌توان برای دریافت ویزای تحصیلی و دانشجویی نیز اقدام کرد و در یکی از دانشگاه‌های عربستان مشغول به تحصیل شد. همچنین در صورتی که یکی از اعضای خانواده در عربستان اقامت داشته باشد، امکان دریافت ویزای ملاقات با خانواده نیز وجود دارد و برای دریافت آن، ارائه دعوت نامه از فرد مقیم در عربستان الزامی است. یک نوع از ویزای موقت اقامت در عربستان نیز وجود دارد که شرط دریافت آن، ارسال دعوت نامه از یک فرد مقیم در این کشور و داشتن شرایط لازم است. از شرایط اصلی برای دریافت ویزای عربستان داشتن اقامت یا ویزای دبی هست.

دریافت انواع ویزای عربستان با استفاده از خدمات «همیشه سفر»

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفر، فعالیت رسمی خود را از سال 1394 آغاز کرده است. این شرکت خدماتی همچون فروش بلیت چارتری داخلی و خارجی، فروش تورهای داخلی و خارجی، اخذ ویزا و رزرو هتل در تمام کشورهای جهان را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. پشتیبانی از مشتریان از آغاز ارتباط با شرکت تا آخرین لحظه سفر، خط مشی اصلی همیشه سفر را تشکیل می‌دهد.

متقاضیان برای استفاده از خدمات مسافرتی و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت رسمی همیشه سفر به آدرس hamishehsafar.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 09224001167 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : همیشه سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “انواع ویزای عربستان برای ایرانیان

  1. علی اصغری گفته:

    سلام
    شرکت سیاحتی زیارتی داریم ،مایلیم در زمینه اجرای تورهای ترکیبی سیاحتی زیارتی به عربستان فعالیت کنیم ، شرایط همکاری با شما در این خصوص چگونه است؟

  2. مهدی متین خواه گفته:

    سلام من متقاضی گرفتن ویزای توریستی برای خودم وهمسرم هستم .شرایط ومدارک ومدت گرفتن ویزا را اطلاع دهید
    بنده قبلا از قطع شدن روابط مکرر سفر زیارتی به عربستان داشتم

  3. کمال پندآموز گفته:

    سلام علیکم خیلی علاقمند به کار در عربستان.سرزمین وحی هستم کاشکی خدا آرزوم را به واقعیت تبدیل میکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز