انتخاب وکیل ملکی/ مهمترین نکات حقوقی دعاوی ملکی که نمی دانید

قانون املاک و مستغلات وجود دارد تا مرزها، عناوین و وضعیت املاک خرید و فروش شده، به درستی زیر پرچم قانون تعیین شوند. در معاملات خرید و فروش املاک و مستغلات مهم است که قراردادهای مربوطه به صورت کارشناسی توسط یک وکیل ملکی مجرب نوشته شده و تمامی اطلاعات مورد نیاز قانون و مقررات را ارائه دهد. هرگونه بی توجهی در این زمینه ممکن است خسارات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

کاماپرس در ادامه به بیان نکاتی پیرامون دعاوی ملکی می‌پردازد.

دعوای ملکی چیست؟

اختلافات املاک و مستغلات اغلب می‌تواند منجر به دعوا شود، اگر در ابتدا نتوان آن‌ها را خارج از دادگاه حل و فصل کرد. منازعات املاک و مستغلات از جمله درگیری‌های حقوقی است که بخش اعظمی از پرونده‌های دادگاه‌ها را تشکیل می‌دهد. بسیاری از اختلافات مربوط به اموال غیر منقول شامل نقض قرارداد است که اغلب در ارتباط با فروش یا اجاره ملک است. این دعاوی اغلب در مورد مسائلی مانند سلب حق وام، ایجاد عنوان مالکیت، خطوط مرزی، مسائل منطقه بندی و کاربری زمین مطرح می‌شود. روابط مالک و مستاجر می‌تواند منجر به بسیاری از دعاوی شود، به ویژه اقدامات غیرقانونی بازداشت کننده که در آن یک مالک به دنبال اخراج مستاجر از ملکی است که مالک آن است. مشورت با وکیل ملکی می‌تواند از این خسارات و صدمات به طور کامل جلوگیری کند.

علل متداول دعوا در دعاوی املاک چیست؟

چند نمونه از اختلافات رایج اموال غیر منقول شامل اختلاف نظر بین همسایگان در مورد محل دقیق مرز بین املاک آن‌ها می‌شود. همسایه‌ها عمداً از طریق ایجاد حصارها یا موانع دیگر، مانند ردیفی از درختان یا پرچین‌ها، دید همسایگان دیگر را مسدود می‌کنند تا همسایگان خود را آزار دهند. اختلافات موجر و مستاجر، مانند این که چه کسی مسئول خسارت و تعمیرات ملک استیجاری است؛ وام دهندگان وام مسکن و سایر طلبکارانی که در مورد تصرفات ملکی خاص اختلاف دارند نیز از دیگر علل رایج دعوای ملکی است. سایر علل متداول در دعاوی ملکی شامل عدم پرداخت ماهانه وام مسکن، عدم پرداخت اجاره بها، انتقال متقلبانه عناوین مستغلات، استفاده غیرقانونی از ملک و سایر تقلبات در معاملات ملکی می‌شود.

راز آسمان پایتخت

برخی از راه حل‌های معمول توسط وکیل ملکی چیست؟

نوع حل اختلاف موجود بستگی به نوع تعارض دارد. یک مثال از این شرایط می‌تواند نقض ادعای قرارداد املاک و مستغلات باشد. در این شرایط، طرف معامله ممکن است نیاز به انتخاب بین پرداخت خسارت مالی یا یک عملکرد خاص داشته باشد. عملکرد خاص، الزام می‌کند که یکی از طرفین اقدامی را که در قرارداد وعده داده شده است، به انجام رسانند. به طور کلی، قوانین می‌توانند بر اساس ماهیت اختلافات خاص، بر نوع راه‌حل‌های جبران خسارت تأثیر بگذارند.

اختلافات املاک و مستغلات معمولاً از طریق پرداخت غرامت به منظور جبران خسارت به فردی که مقصر نیست، حل می‌شود. اما دعاوی مربوط به املاک و مستغلات متفاوت است، دعاوی حقوقی اغلب می‌تواند منجر به راه حل‌های خاص دیگری شود. دستوراتی مانند حکم دادگاه برای توقف ساخت و ساز، اخراج از اجاره، وام رهنی سلب مالکیت، میانجی گری یا داوری که شامل حضور یک شخص ثالث بی طرف برای تسهیل حل و فصل بین طرفین اختلاف می‌شود از جمله راه ‌حل‌های شایع است.

در بسیاری از دعاوی مربوط به املاک و مستغلات، جبران خسارت مالی راه حل مقرر قانونی نیست. به عنوان مثال، اگر یک وام گیرنده وام مسکن از طریق سلب حق اقامه دعوی کند، ممکن است بودجه‌ای برای اصلاح معوقات خود نداشته باشد. نتیجه این است که آن‌ها باید ملک را تخلیه کنند که توسط وام دهنده فروخته می‌شود تا مبلغ بدهی وام را بازیابی کند.

آیا برای کمک به دعاوی املاک و مستغلات به وکیل ملکی نیاز دارم؟

اگر در یک منازعه املاک و مستغلات هستید، به نفع شماست که با یک وکیل ملکی ماهر مشورت کنید. وکلایی وجود دارند که در رابطه با قوانین مالک و مستاجر تخصص دارند. افراد دیگری هستند که در زمینه سلب مالکیت وام مسکن تخصص دارند. مشورت یک وکیل ملکی با تجربه همیشه نقطه خوبی برای شروع است. دفتر وکالت احمد زهره وند با بهره گیری از یک تیم تخصصی به حل اختلافات و دعاوی ملکی می‌پردازد. کادر تخصصی دفتر وکالت دکتر زهره ‌وند، تسلط کامل بر انواع مشکلات حوزه ملکی و قوانین مربوط به آن را دارد. دفتر وکالت دکتر زهره وند در منطقه نیاوران واقع شده است. کاربران می‌توانند به صورت 24 ساعته با شماره تماس 02122281384 راهنمایی و اطلاعات لازم را کسب کنند.

نام وکیل: دکتر احمد زهره‌وند| کانون: مرکز|استان: تهران|شهر: تهران|آدرس: تهران نیاوران سه راه یاسر ابتدای عمار بن‌بست راز پلاک 35 واحد 20

drzohrehvand.com :آدرس وب سایت

تلفن دفتر: 02122281385

تـخصص و تحصیلات

دکترای حقوق خصوصی

دوره‌های تخصصی

امور ملکی، وکیل خانواده، وکیل کیفری، وکیل شمال تهران

وکیل ملکی و کیفری، وکیل منطقه یک تهران

انتهای پیام

مرتبط با : زهره وند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز