امضای تفاهمنامه همکاری خانه معدن ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران-قزاقستان

لست سکند

تفاهمنامه همکاری خانه معدن ایران و اتاق مشترک بازرگانی، صنایع و معادن ایران و قزاقستان، روز چهارشنبه 26 آذرماه به امضا رسید.

به گزارش کاما‌پرس این تفاهمنامه با هدف همکاری بین دو تشکل در راستای کمک به حضور فعالین اقتصادی حوزه معدن ایران در کشور قزاقستان، افزایش صادرات محصولات معدنی از طریق قزاقستان، تسهیل سرمایه‌گذاری و صدور خدمات فنی و مهندسی بخش معدن و صنایع معدنی کشور در قزاقستان و همچنین تشکیل کمیته تخصصی معدن منعقد شد.

محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران در خصوص چرایی امضای این تفاهمنامه گفت: ما در خانه معدن ایران سیاستی در پیش گرفته‌ایم که که بتوانیم از فضاسازی‌هایی که امروز اتاق‌های مشترک در فضای بین‌المللی دارند به صورت مطلوب استفاده کنیم. اتاق‌های مشترک می‌توانند یک تونل ارتباطی بین فعالین بخش معدن ایران با کشورهای هدف باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما امروز دیدیم کشور قزاقستان از این پتانسیل خاص معدنی برخوردار و دارای تجربه بسیار طولانی حتی طولانی تر از تجربه کشور ما در بخش معدن و بخش اکتشافی است.

قزاقستان تامین‌کننده مواد اولیه بسیاری از کشورها است
بهرامن ضمن تاکید بر اینکه کشور قزاقزستان در زمینه علمی و مباحث زمین‌شناسی و بخش‌های فناوری از ویژگی‌های خاصی برخوردار است خاطر نشان کرد: این کشور دانشگاه‌های بزرگ و بازارهای خوبی در بخش معدنی دارد و می‌تواند تامین‌کننده مواد اولیه بسیاری از کشورها باشد.

راز آسمان پایتخت

بهرامن گفت: ما بر همین اساس تصمیم گرفتیم که یک پل ارتباطی را در این بخش تبیین کنیم. اتاق ایران و قزاقستان با توجه به پتانسیلی که دارد مسیر را برای ما بسیار کوتاه می‌کند و تفاهمنامه‌ای که امروز امضا شد ما را در شرایطی قرار می‌دهد که اعضای دو طرف بتوانند از این فضای بزرگ به صورت کامل استفاده کنند.

رئیس خانه معدن ایران گفت: فعالان معدنی ایران هم به تکنولوژی‌های نو و هم به سرمایه‌گذاری‌های مشترک نیاز دارند. ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور برای صنایع داخلی کشورمان نیازمند یکسری مواد اولیه بشویم که کشور قزاقستان می‌تواند تامین‌کننده این نیاز باشد. پس امروز ما باید این پل ارتباطی را قوی کنیم و سرمایه‌گذاری‌های مشترکی را داشته باشیم تا بتوانیم صنایع معدنی خودمان را در داخل کشور برای آینده و حداقل برای تامین مواد اولیه‌اش تضمین کنیم.

جذب سرمایه‌گذار خارجی در اولویت است
امیر عابدی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان نیز درباره امضای این تفاهمنامه گفت: در دستور کار این تفاهمنامه عنوان شده است که همکاری‌ها در جهت یک کمیته و کمیسیون‌های تخصصی است. نفوذ واقعی ما در این بازار با ایجاد دفاتر و همکاری و مشاوره مشاورین امین محلی ایجاد می‌شود. همچنین ما باید بتوانیم در جهت توسعه تجارت حوزه معدنی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و مواد اولیه و بخشی از دانش‌های مشترک‌مان را در قالب این تفاهمنامه به خوبی پیش ببریم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستانخانه معدن ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز