امروز مترو کار می کند؟

لست سکند

بعد از اعلام محدودیتهای جدید کرونایی و تعطیلی مشاغل در تهران، خبرهایی هم درباره تعطیلی مترو تهران شنیده شد. اما این خبرها چقدر واقعیت دارد؟ آیا مترو امروز کار می‌کند؟

به گزارش کاماپرس، تهران دوباره در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و به گفته مسئولان بهداشت و درمان اگر اقدامات فوری انجام نشود وضعیت بسیار وخیم خواهد شد. با اینکه یکی از اولین اقدامات دوری از این بیماری فاصله گذاری اجتماعی است اما این فاصله گذاری به هیچ وجه در مترو و اتوبوسهای خطوط ویژه تهران رعایت نمی شود و مردم مجبور هستند برای رسیدن به محل کار خود از مترو و اتوبوس استفاده کنند.  به همین دلیل کرونا در مترو و حمل و نقل عمومی جولان می دهد.

با این اوصاف در یکی دو روز گذشته و بعد از اعلام محدودیتهای جدید کرونایی و تعطیلی مشاغل در تهران خبرهایی هم درباره تعطیلی مترو تهران شنیده شد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی مترو تهران با توجه به وضعیت قرمز کرونایی مدنظر است یا نه گفت:‌ تعطیلی مترو منوط به تصمیم ستاد مقابله کرونا است. تا زمانی که ادارات باز است تعطیلی مترو معنایی ندارد چرا که بسیاری از افراد امکان رسیدن به سر کار و فعالیت‌شان بدون مترو وجود ندارد.

راز آسمان پایتخت

حضور در مترو مشکلی ندارد

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هم درباره وضعیت قرمز کرونایی و پیشنهاد تعطیلی 10 روز تهران اعلام کرد: شرایط واقعا بحرانی است و ستاد بحران کرونا جلسات جدی را برگزار کرده است. در بهشت زهرا به آمار کمتر از 20 متوفی در طول روز رسیده بودیم ولی در حال حاضر این رقم به 60 فوتی در روز رسیده است.

هاشمی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی در شرایط قرمز کرونا به فارس گفت: گزارشی از اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل عمومی داشتیم درباره اینکه اگر مسافران کمتر از 20 تا 30 دقیقه در حمل و نقل عمومی باشند خطر کمتری آنها را تهدید می‌کند ولی اگر طولانی‌مدت باشد احتمال آلودگی به کرونا وجود دارد.

در ایام نوروز تعداد مسافران به کمتر از 300 هزار نفر در روز رسید که هنوز تعداد مسافران نسبت به قبل از عید افزایش نیافته است. البته طی یک هفته آینده احتمالاً تعداد مسافران افزایش می‌یابد و در طی این هفته باید برای این موضوع مسئله نیز تصمیم‌ بگیریم.

رئیس شورای شهر تهران درباره سیستم تهویه حمل و نقل عمومی گفت: برنامه‌ای طراحی و انجام شده که هوا از بیرون گرفته شود و هوای داخل کابین گردش نیابد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز