افزایش عرضه و ارزانی کالاها در راه است

بعد از گرانی بسیاری از کالاهای اساسی حالا مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت صمت از ترخیص فوری کالا‌ و ارزانی و متعادل شدن قیمتها خبر می دهد.
به گزارش کاماپرس، در یک ماه گذشته قیمت برنج، روغن،چای، مواد شوینده ، گوشت قرمز و مرغ و تخم مرغ و …افزایش زیادی داشته است. خیلی ها دلیل اصلی این گرانی ها را کم شدن واردات و ماندن کالاها در انبارهای گمرک عنوان کردند. اما حالا صدیف بیک زاده مدیر کل دفتر بازرگانی وزارت صمت از متعادل شدن قیمتها و افزایش عرضه و ارزانی کالاها خبر می دهد.

ارزانی در راه است؟

بیک زاده درباره ترخیص کالاهای اساسی از گمرک می گوید:« میلیون‌ها تن کالا‌های موجود در گمرک، با تسهیل و استفاده از روش‌هایی از جمله استفاده از ارز صادراتی، متقاضی و یا ارز تأمین شده از طریق بانک مرکزی بدون الزام به کد رهگیری، ترخیص می شوند. در کنار اجازه ترخیص درصدی به گمرک، روند ترخیص کالا‌ها از گمرکات، تسریع خواهد شد و این موضوع باعث متعادل شدن قیمت‌ها و دسترسی مصرف کنندگان به این کالا‌ها می‌شود.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

به گفته بیک زاده، پس از بیانات مقام معظم رهبری برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی؛ ستاد تنظیم بازار کشور، جلسه ویژه‌ای را برگزار کرد . او درباره خروجی این جلسه به خبرگزاری صدا و سیما می گوید:« وظایف وزارت جهاد کشاورزی تا سطح عمده فروشی کالا‌هایی مانند مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی خواهد شد و محدودیت و یا اعمال هر گونه صادرات مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی است، اما کماکان وزارت صمت ضمن انجام وظیفه ثبت سفارش کالاها، در سطح خرده فروشی و توزیع، وظایف قبلی خود را خواهد داشت.

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این جلسه حضور داشت و مطابق با وظایفش قرار شد که با خروج دام زنده مقابله کند.با این تقسیم کار و تعیین شدن وظایف دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین بالادستی، ان شاء الله شاهد تنظیم مؤثر بازار در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهیم بود.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز