افزایش قیمت شوینده ها تا 10 روز آینده

قیمت محصولات شوینده و بهداشتی تا ۱۰ روز آینده ۴۰ درصد افزایش پیدا می کند.
به گزارش کاماپرس، بعد از گران شدن مرغ و تخم مرغ ،برنج و روغن حالا نوبت شوینده هاست. تا ۱۰ روز آینده ۶ محصول شوینده و بهداشتی شامل مایع ظرفشویی، پودر ماشین لباسشویی، صابون، مایع دستشویی، خمیردندان و شیشه پاک‌کن 40 درصد گران تر می شوند. البته این افزایش قیمتها شامل مواد ضدعفونی نمی شود.
به گفته بختیار علم‌بیگی رئیس انجمن صنایع شوینده،به دلیل افزایش قیمت تمام شده تولید، واحدهای تولید کننده نمی توانند قیمتها را پایین نگه دارند. او در این باره توضیح داد:« برخی واحدهای تولیدکننده محصولات شوینده توانایی ادامه تولید با قیمت‌های قبلی را نداشتند و به دنبال افزایش قیمت بودند که این موضوع از طریق انجمن بررسی شد و به منظور جلوگیری از زیان صنعتگران و همچنین برای جلوگیری از کمبود مواد شوینده در بازار و عدم اعمال قیمت‌های مختلف، مصوبه افزایش قیمت صادر شد.»

الکل چرب و قیمت ارز دلایل اصلی افزایش قیمتها

به گزارش فارس رئیس انجمن صنایع شوینده افزایش قیمت ارز و همچنین بالا رفتن مواد اولیه تولید محصولات شوینده و بهداشتی به ویژه محصولات پتروشیمی را از عوامل اصلی این افزایش قیمت معرفی می کند:« الکل چرب، یکی از مواد لازم برای تولید ماده اولیه مورد نیاز محصولات شوینده است که باید توسط پتروشیمی‌ها فرآوری و به واحدهای صنایع شوینده تحویل داده شود. در حال حاضر پتروشیمی شازند، الکل چرب را فرآوری کرده و در اختیار صنایع شوینده قرار می‌دهد، اما خودش حاضر نیست که این ماده را وارد کند. به همین دلیل از واحدهای تولیدکننده محصولات شوینده می‌خواهد تا نسبت به واردات الکل چرب اقدام کنند، در نتیجه ما این ماده را با یورو 32 تا 35 هزار تومانی به کشور وارد می‌کنیم و به پتروشیمی شازند تحویل می‌دهیم تا برایمان ماده اولیه تولید کند.»
به گفته رئیس انجمن صنایع شوینده، الکل چرب سهم 65 تا 70 درصدی در قیمت تمام‌شده مواد شوینده دارد.

آریاک سفر

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز