گرانی گوشت به دلیل قاچاق دام زنده

گوشت قرمز در یک روز ۱۰ هزار تومان گران شده است، اما دلیل این گرانی نبود غذای مورد نیاز دام نیست، قاچاق دام زنده اصلی ترین دلیل این افزایش قیمت عنوان شده است.
به گزارش کاماپرس، قاچاق در هر زمینه ای تاثیر زیادی در افزایش قیمتها در داخل کشور دارد. گوشت قرمز که به نسبت گوشت سفید در یکی دو ماه گذشته خیلی نوسان قیمت نداشت، حالا با افزایش قیمت قابل توجهی روبروست. اما چه عواملی در بالا رفتن قیمت گوشت قرمز دست دارند؟
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی معتقد است قاچاق دام زنده دلیل اصلی این افزایش قیمت است. او در این باره توضیح می دهد:« دام زنده در تهران نزدیک به 42 هزار تومان بود که یکباره به 48 هزار تومان افزایش پیدا کرد که بازتاب تداوم قاچاق دام‌ است. هر کیلو دام زنده در مرزها 150 هزار تومان خریداری می‌شود یعنی 3 برابر قیمتی که در کشور وجود دارد. با وجود تدابیری که برای کاهش قاچاق دام زنده در نظر گرفته شد، قاچاق همچنان ادامه دارد و میزان آن کاهش نیافته است. به طوری که بازتاب آن امروز در سطح شهر قابل مشاهده بود چون قیمت‌ها به صورت سر سام‌آوری افزایشی شده است.»
افزایش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی
البته این گرانی دلایل دیگری هم دارد. رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در این باره به ایلنا می گوید:« ورود دام از شهرستان‌ها به تهران بسیار کاهش یافته است. برخی از دامداران ادعا دارند با دامپزشکی مشکل دارند و مجوز دریافت نمی‌کنند و برخی نیز به امید افزایش قیمت دام خود را نگه داشته‌اند، این شرایط موجب شده تا استان تهران با کمبود مواجه شود. این کمبود منجر به افزایش قیمت ۱۰هزار تومانی دام زنده شده که نتیجه آن در گوشت گوسفند در بازار قابل مشاهده است. با توجه به تداوم قاچاق دام زنده و تبادل پولی که وجود دارد برای دامداران بسیار مقرون به صرفه‌تر است چراکه سه برابر تهران یا شهرستان‌ها در آنسوی مرزها دریافت می‌کند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

آریاک سفر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز